Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios y mejorar su experiencia de como usuario. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí.
Entendido
Iniciar búsqueda
Cerrar
POLÍTICA

El blaverismo cultural y lingüístico se revuelve contra el decano de la Real Academia Valenciana de Cultura

Martínez Roda dijo que la RACV acatará la normativa lingüística de la Acadèmia Valenciana de Llengua
REDACCIÓN - 15/02/2016
Jaume Hurtado de Som Valencians. FOTO EPDA
Jaume Hurtado de Som Valencians. FOTO EPDA

El blaverismo cultural y lingüístico de la Comunitat Valenciana se ha levantado en armas contra el decano de la Real Academia de Cultura Valenciana (RACV), Federico Martínez Roda, quien señaló en declaraciones al diario Levante que dicha entidad, que propugnaba el secesionismo lingüístico, acataría a partir de ahora la normativa de la Acadèmia Valenciana de la Llengua. Estas declaraciones han provocado un alud de reacciones en grupos como la Plataforma Valencianista, el Círculo Valenciano o el partido Som Valencians.

"L´unica manera d´acabar en el conflicte llingüistic es oficialisant les Normes d´El Puig i que guanye la llibertat" ha assegurat hui Jaume Hurtado secretari General de Som Valenciana, contestant aixina a les declaracions del Conseller d´Educacio Vicent Marzà en el Forum Europa. Per a Som valencians, les Normes d´El Puig son l´unica normativa ortografica valenciana valida per al valencià'', han señalado desde Som Valencians. "Els  valencians som un poble diferenciat, en una cultura i llengua propia, que hem de conrear i dignificar" continua Jaume Hurtado, "No podem oblidar que el conflicte fon generat des de fora i que la Academia Valenciana de la Llengua naixque d´un pacte Zaplana (PP) i Jordi Pujol, a esquenes del poble, en majoria de membres de l´ Institut d´Estudis Catalans, i no es consultà als ciutadans, sense referendum ni dret a decidir. L´acort es feu en l´unic objectiu de satisfer a Jordi Pujol, per apuntalar a Jose Maria Aznar en el primer Govern del PP, quan este necessitava els vots de Convergencia i Unio", han añadido las mismas fuentes. "Es  una llastima, que en lloc de resoldre el problema, oficialisant les Normes d´El Puig, i donant llibertat als valencians, es parle d´un fals  consens, que no es mes que l´aniquilacio de l´enemic per l´asfixia economica a les entitats culturals valencianes com la RACV o Lo Rat Penat", advertix Jaume Hurtado, presidente de Som Valencians. Per atra banda, Hurtado es mostra optimista per com les Normes d´El Puig estàn expandint-se gracies a les noves tecnologies, i com cada dia mes jovens les utilisen (al principi, inclus intuitivament) en twitter, whatsapp i les xarcies socials. Al final, els valencians escrivim com parlem, en les Normes d´El Puig, i la llengua està viva gracies als usuaris, a pesar de les impossicions del govern. Som Valencians llamenta que el model llingüistic de Compromis siga el model creat per Jordi Pujol en Catalunya, i que ningu en la Conselleria d´Educacio es done conte, que en l´impossicio d´una llengua diferent al parlar valencià, lo unic que s´afavorix es un avanç de la castellanisacio, i que cada dia menys persones estiguen identificades en la llengua propia. 

Por otra parte, la junta de Gobierno 'Junts front a l'AVL' ha hecho público el siguiente manifiesto, que utiliza, como el anterior, la normativa de la RACV:

''Les declaracións públiques de Federico Martinez Roda, Decà de la Real Academia de Cultura Valenciana al diari "LEVANTE", d ́ahir 14 de febrer, expressen una actitut palesament deslleal en el Poble Valencià i en la propia R.A.C.V. No havent-se produit rectificació clara i completa, les seues manifestacións el convertixen en indigne per a representar l ́institució. Per dit motiu l ́associació "Junts front a l ́AVL" exigix la dimissió inmediata del Sr. Martinez Roda aixina com la dels demés membres de la Junta de Govern de la R.A.C.V. que hajen pogut recolzar o participar en les mateixes.Ciutat de València a 15 de febrer de 2.016 "

Categorías de la noticia

Otras noticias en Comunitat

La Comunitat es la cuarta autonomía donde más veces ha caído el Gordo en sus 206 años de historia, solo superada por Madrid, Andalucía y Cataluña
Estaba citada a las 10.30 horas para comparecer ante la comisión que investiga la financiación electoral del PSPV-PSOE y el Bloc en 2007 y 2008

Otras noticias en sucesos

Dos eran personas mayores y un tercero un niño de ocho años de edad
Los agentes comprobaron que el vehículo en el que circulaba no había pasado la ITV
Comparte la noticia
Eventos y digitales valencianos, S.L. Todos los derechos reservados
-


Otros productos de Eventos y digitales valencianos, S.L.