Imatge de Ángel Masip en la presentació El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, José Luis Pérez Pont, ha presentat l'exposició 'Two and a half minutes to midnight' d'Ángel Masip, que es podrà veure fins al 19 de novembre al Centre del Carme.
Durant l'acte, en el que Pérez Pont ha estat acompanyat per l'artista Ángel Masip i pel comissari de l'exposició, Juan Luis Toboso, s'ha presentat un museu apocalíptic en el qual poder analitzar com construïm la nostra història, no de forma ortodoxa, però si posant en dubte els criteris polítics o econòmics sobre els quals l'hem erigida.
El director del Consorci de Museus ha manifestat que "Ángel Masip transgredeix els cànons de la museografia en una mostra que ens condueix a observar, buscar, envoltar, i a sorprendre'ns davant de l'objecte artístic".
Pérez Pont ha recordat que, aquesta mostra, "suposa el segon moment del cicle 'Reinventar el possible / Accionar l'imaginable', projecte guanyador de la convocatòria pública 365 dies VLC, un programa d'investigació, creació, exposició i debat al voltant del pensament ecològic, no solament ambiental, sinó també polític i subjectiu".
"Si en un primer moment analitzàvem les fronteres entre ciència i naturalesa, en aquesta segona proposta el científic, el natural i l'artístic es donen la mà per a invitar-nos a reflexionar sobre la cultura del nostre temps", ha explicat Pérez Pont, qui ha afegit que "de nou estem davant una exposició en la qual l'art es mostra com una eina necessària per a obrir la ment i ensenyar-nos a pensar i a qüestionar el nostre entorn com a persones lliures".
Pérez Pont ha declarat així mateix que des del començament, el cicle 'Reinventar el possible / Accionar l'imaginable' ha anat acompanyat de trobades i xarrades en les quals s'invita el públic a participar en aquesta reflexió.
'Two and a half minutes to midnight'Desbordant les fronteres de l'espai formal de l'exposició, Masip fa un pas mes al voltant de la museografia tradicional i crea una instal·lació/artefacte de dèsset metres que travessa els murs de la sala d'exposicions. Aquest artefacte mostra, a manera de museu apocalíptic, les restes de la nostra civilització.
En l'exposició, els elements pròpiament expositius es presenten de forma alterada i deixen nues les parets i sense il·luminació vertical. Els objectes es presenten en una vitrina molt personal on hi ha peces que no estan o que estan amagades. El valor de l'estètic es posa en dubte quan les obres d'art se substitueixen per objectes de deixalla o plantes seques.
Segons l'artista, "es tracta una deconstrucció de la nostra cultura per a analitzar com construïm la nostra història". Masip ha assenyalat que "això es pot vincular també a un altre concepte, i és com percebem la naturalesa, què és el natural o l'artificial".
Una de les característiques més recognoscibles en l'obra de l'artista alacantí és el seu interés per aquells llocs que ell denomina "intersticials", en l'extraradi de la ciutat: descampats, ruïnes. "Llocs on aquesta part de nosaltres es descontrola i apareix tot allò que rebutgem; peces que estan per davall en la nostra escala de valors. Què passaria si en el futur aquests objectes foren els que ens representen com a civilització?", ha explicat.
Des del punt de vista del comissari, "l'obra de Masip es construeix a partir de l'espai i en la relació entre el paisatge i la condició humana. Per al projecte de ' Reinventar el possible / Accionar l'imaginable', la seua obra suposava un nou desafiament".
Segons Juan Luis Toboso, "les formes com el paisatge es configura en l'actualitat són amb prou faenes una construcció composta per diversos factors, socials, econòmics i polítics. D'aquesta forma, aquesta arqueologia ficcional que proposem, és una temptativa de narrar el present des del simulacre que implica fer una cartografia de la societat contemporània".
Comparte la noticia
Categorías de la noticia