Francisco Adán y Albert Llueca. Francisco
Adán
Se
llama libertad
Que
sí, que entiendo a los que les causa reparo las corridas de toros.
Entiendo a quienes no les gusta que los embolen, que les claven
banderillas, el pincho del picador y al final el estoque y muerte.
Que hiere o puede herir la sensibilidad.
De
un tiempo a esta parte los movimientos “animalistas” están
intentando, no ya defender y convencer con sus postulados más o
menos ordenados, sino el imponer su punto de vista a una sociedad
que, a lo largo de la historia, se ha servido de los animales para el
trabajo, para alimentarse, para la guerra, para la paz, para las
fiestas y para las no fiestas…en fin, para todo.
La
muerte de un torero en la plaza siempre ha conllevado un punto de
dramatismo que está anclado en nuestro arraigo cultural, algunos
pensarán que bárbaro y otros dirán que dramático y épico,
cada uno lo dirá conforme lo viva. Pero aquí se cuece otro tipo de
debate y no es sitio para entrar a discutir con un contertulio
que no tengo o no leo ( en el caso de que Albert enarbole la bandera
animalista, que no me sorprendería) sino de fijar el hecho que nos
trae a este “birras de aquí”.
La
defensa de los “derechos” de los animales partiendo de la
injuria, la calumnia, el llamamiento a la agresión, no es
permisible, pero no por el hecho origen sino por el medio. Las cosas
que he leído sobre el torero que se ha dejado la vida en la plaza
son de una mezquindad, de una hediondez, de una maldad que hacen
plantearme si, realmente, esas personas albergan en su corazón,
algún tipo de buenos sentimientos.
No
soy aficionado a los toros pero, este tipo de cosas hacen que, los
que no teníamos decidido el voto, lo decidamos de forma inmediata
porque, el mismo respeto que solicitan para si aquellos que pretenden
cambiar las costumbres ( la de las corridas de toros o la de ser
omnívoro), merecen aquellos que piensan que quieren seguir yendo a
una plaza de toros. Se llama libertad, es fácil.
Albert
Llueca
Grana
y oro
El
toreig pot provocar la mort del “torero”, i sempre la del bou. Un
policia pot rebre una bala en servei, un lladre també. Un bomber pot
morir en meitat d’un incendi, un piròman pot morir cremat. Un
militar pot anar a una guerra i morir en el camp de batalla, i una
família d’innocents poden morir per atacs indiscriminats des de la
mar. Un miner pot quedar-se atrapat dins de la mina i morir, i un
empresari pot ser encara més ric amb diamants tacats de sang. Un
treballador de la construcció que no disposa de mesures de seguretat
per a poder treballar (perquè l’empresari no li dona) pot morir en
un obra, mentrestant el “jefe” s’estalvia uns diners en
prevenció.
Si,
totes aquestes professions son de risc i per exercir-la poden
provocar la mort, això és així, i pense que per aquest fet no han
de tindre cap repercussió al respecte ni tampoc això que és fa com
homenatges o marcar aquestes morts amb una pleitesia diferent del que
va siguent l’habitual. Rebre una medalla pel teu treball, el teu!
El que has de fer, no té sentit. Rebre un funeral d’estat per fer
la teua faena no té sentit. Rebre homenatges pel fet de morir en el
“ruedo” no té sentit. La gent que exerceix eixes professions ja
saben quines poden ser les conseqüències.
Altra
cosa son els comentaris a les xarxes, com és el cas de Gabriel
Picazo, torero i fill de la número 39 en la llista de Cristina
Cifuentes (a Madrid) que ha escrit un advertiment directe contra tots
els dirigents de Podem per la seua postura contrària a la
tauromàquia (no denunciat i no investigat per la policia): "Voldrem
convertir en abonament per a les cunetes a tota aqueixa colla de
rojos radicals" en resposta clara als comentaris (denunciats i
possiblement jutjats) alegrant-se de la mort del torero Victor
Barrio.
Jo
en aquest sentit sóc més com Frank Cuesta (de la Jungla) que encara
siguent antitaurí ha dit una frase molt bona "No s'estima més
als animals per alegrar-se de la mort d'un torero. Em sembla una
autèntica salvatjada el que es posa en les xarxes socials. No els fa
més amant dels animals ni millors persones. Fa por".
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