Demà dimecres, 5 de juny, a les 22 h, en À Punt, Valencians al món viatjarà a Eslovènia, un paÃs creat el 1991 després d'independitzar-se de Iugoslà via. De la mà del reporter Enrique Tena descobrirem este paÃs tan xicotet, que té una població de poc més de dos milions d'habitants.
Rubén, d'Alcoi, fa 10 anys que viu a Ljubljana. Amb ell descobrirem els racons més caracterÃstics de la capital eslovena, com l'església de l'Anunciació, la plaça de la República i el Parlament d'Eslovènia. Pujarem al castell de Ljubljana: el tossal on està construït el castell es troba a 376 m sobre el nivell de la mar i té una ubicació geogrà fica excepcional enmig de la vall del riu Ljubljanica, on diferents pobles es van assentar buscant refugi segur al llarg de la història. També tastarem la gastronomia eslovena, basada en la carn de caça i la creïlla.
Alberto, d'AlcalalÃ, fa 3 anys que viu a Trieste, una ciutat italiana que té molta població eslovena, ja que es troba sols a només 20 minuts d'este paÃs. Amb Alberto ens trobarem al port de Koper, l'únic d'Eslovènia. Està situat en la part nord de la mar Adrià tica, connectant principalment els mercats d'Europa central i sud-oriental amb la mar Mediterrà nia. També tastarem la gastronomia marÃtima, com ara, clòtxines, sardines i calamars. Finalment, visitarem la cova de Postojna, la més visitada d'Europa, un conjunt de 24 quilòmetres de túnels i galeries.
Laia és de Pego i fa 7 anys que viu a Ljubljana. Amb ella ens tirarem en parapent als Alps Julians i tastarem la deliciosa Cremeschnitte o Kremna Rezina, que significa rodanxa de crema i és un pastÃs de pasta de full farcit de crema pastissera. També parlarem sobre els homes eslovens i la seua manera de ser, ja que la seua parella és natiu.
Cristian, d'Alacant, fa 6 mesos que viu a Ljubljana. Amb ell descobrirem la natura d'Eslovènia. Visitarem el riu Vintgar, d'aigües totalment transparents, i farem barranquisme, un esport d'aventura que es practica als rius i consisteix en superar els canvis de nivell caminant i nadant.
Rodrigo, d'Alacant, fa 5 anys que viu a Ljubljana. Entrarem amb ell a la catedral de Sant Nicolau, un dels temples catòlics més importants de la ciutat. Originalment era una església gòtica però en el segle XVIII va ser substituïda per un edifici d'estil barroc.