Este Divendres Sant a les 12 del migdia À Punt es trasllada fins a terres castellonenques per a oferir en directe la "Rompida de la hora" de l'Alcora. El significat d'esta emocionant tradició en la qual participen més de 1.000 persones és manifestar el dolor per la Passió i Mort de Jesús.
La retransmissió d'esta cercavila que comença a la plaça Espanya i finalitza a la plaça l'Església, omplint el casc antic de l'Alcora del ressò de bombos i tambors, comptarà amb els comentaris de Ferran Cano i amb Marta Alacreu en les connexions amb el públic assistent i els participants.
Enguany el retronant colpejament de baquetes i maces a la plaça de l'Església tindrà un significat molt especial. La germandat del SantÃssim Crist del Calvari, fundadora de la "Rompida de la Hora" retrà homenatge a la memòria de Melchor Paús Gozalbo, que va faltar el passat mes de novembre. Este veÃ, clau en fites històriques com la declaració de la Rompida com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat, serà distingit com a Rompedor d'Honor a tÃtol pòstum.
Enguany, el ressò dels tambors i bombos a la plaça d'Espanya comptarà amb la seua dona, LucÃa Branchat, que donarà el toc d'honor al bombo gegant per a iniciar la jornada.
En 2012, la "Rompida de la Hora" va ser declarada Bé d'Interés Cultural Immaterial de la Comunitat valenciana i es va elevar una sol·licitud a la UNESCO perquè es reconeguera com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat, junt amb altres manifestacions similars d'Aragó, la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia.
En 2016 es va declarar Festa d'Interés TurÃstic autonòmic. A finals de 2018, la UNESCO va declarar la "Rompida de la Hora" Patrimoni Immaterial de la Humanitat.