El portaveu de Compromís a Llíria, Paco Garcia Latorre, ha presentat una proposta formulada per la Plataforma Sindical Estatal Policial d'UGT, CCOO i CSIF, on es proposa modificar l'actual legislació per permetre introduir coeficients correctors en matèria de Seguretat Social, atenent a criteris de penositat, toxicitat i perillositat, amb la finalitat de poder avançar l'edat de jubilació dels policia locals.
Garcia ha assenyalat, que l’objectiu d'aquesta proposta és el de concretar els coeficients reductors adequats, per establir la rebaixa de l'edat de jubilació del personal dels cossos de policia local, fet que permetria una gran renovació de plantilles i possibilitaria l'accés a aquests llocs de treball de joves que estan en l'atur.
L'edat mitjana dels policies valencians ha pujat en els últims anys, ja que no es convoquen nous llocs de treball, fet que està produint un envelliment gradual de les plantilles municipals. En el cas de Llíria, d'una plantilla de 45 agents, 5 d'ells estan en situació de passar o ja estan en una segona activitat, és a dir, un 10% del total de la plantilla. Fet que s'anirà incrementant en els propers anys.
Per a Garcia, les policies locals estan en una clara discriminació respecte d'alguns cossos policials estatals, com la Policia Nacional, o d'algun autonòmic, com la policia basca (Ertzaintza) i el cos de bombers. Així mateix, l'aplicació d'aquests coeficients no ha de tenir un impacte negatiu en els comptes públics, a més que el rejoveniment de les plantilles, amb unes condicions psicofísiques òptimes per realitzar la labor pública, incideixen directament en una millor prestació de la seguretat pública.
De fet, apunta el portaveu de Compromís, a nivell europeu, a Bèlgica l'edat de jubilació mitjana se situa en 54 anys, a Grècia 55, o a Alemanya entre 55 i 60. Mentre que en el cas dels membres del cos de policies locals segueix sent els 65 anys.
Compromís per Llíria elevarà esta proposta al ple de l’ajuntament que celebrarà sessió ordinària la pròxima setmana.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia