Paco García. EPDA.Este darrer mes d’octubre va fer dos anys de que Llíria va ser nomenada Ciutat Creativa per part de la UNESCO en la modalitat de música. Dos anys que no han sigut fàcils per al món en general ni per a Llíria en particular, on hem vist la vulnerabilitat que tenim com a éssers humans i la fragilitat en la que es troba la Terra amb l’aparició d’un element invisible i minúscul que s’ha emportat tantes vides. Es per això, que projectes com el de la xarxa de Ciutats Creatives siguen de vital importància per mantindré canals de solidaritat i cooperació.
Llíria ha donat un salt qualitatiu, ha iniciat un projecte il•lusionant i al mateix temps ple de reptes, on la música continua sent l’eix vertebrador de tota una societat. Esta volta a través d’una de les institucions més prestigiades en matèria cultural i patrimonial del planeta, com és la UNESCO.
El treball ha sigut intens i la projecció internacional s’ha multiplicat. Tot i estar en plena pandèmia l’activitat no s’ha aturat en cap instant. Primer varen ser els nostres músics que amb les seues melodies ens acompanyaven totes les vesprades des de les balconades en el període del confinament. Després les connexions en streaming i les composicions sonores i audiovisuals creades des de les respectives llars. Per anar després, poc a poc, acomodant-se a la nova realitat i a les mesures sanitàries que han marcat cada dia el compàs de les diferents desescalades.
Però des de la xarxa UNESCO, hem pogut teixir vincles i xarxes potents a nivell internacional per fomentar i estimular la cultura musical, així com oferir a altres països i societats el nostre valor pedagògic d’haver format a tantes i tantes generacions de professionals desplegades per tot arreu. Músics, solistes, directors, professors, compositors i artistes edetans de primer nivell formen part de la història universal de la música. I amb este projecte de la UNESCO volem continuar el treball i el llegat de totes aquelles persones que un dia varen iniciar este viatge que ens ha portat fins ací.
La creativitat forma part del esser humà i ajuda al desenvolupament econòmic, Som part de la cultura de l’esforç, la que moltes famílies han dipositat en les nostres Societats Musicals llirianes per a que formarem i perfeccionarem a grans talents i prodigis. Hem composat una melodia de vida i esperança mes enllà dels nostres pensaments. Allà on no arriba la paraula, la música es transforma en l’idioma universal que penetra en les societats del món per aportar valors de cohesió, treball en equip, solidaritat, harmonia i humana concòrdia.
Des de la dolçor melòdica de la flauta fins a l’estridència potent de les trompetes i el so atronador de la percussió, la música que transmeten tot el ventall d’instruments musicals de les Bandes, Orquestres, Rondalles i grups musicals en Llíria és més que una passió, és una forma d’entendre i viure la vida que sobrepassa lo racional per endinsar-se en lo sensorial. Per això estos dos anys de ser Ciutat Creativa se’ns han fet curts i volem seguir treballant i enllestint nous projectes que il•lusionen i òbriguen de bat a bat noves portes a les generacions futures.Així que sols resta dir: Mestre, que no pare a música!!
Comparte la noticia
Categorías de la noticia