Froilán SánchezEl doctor Froilán Sánchez es defineix a si mateix com un afortunat. Després de quasi trenta anys desenvolupant la seua labor com metge rural, primer en terres extremenyes i més tard en el municipi valencià de Rotglà i Corberà, porta ja una dècada atenent els veïns i veïnes de Xàtiva. És precisament per la seua dilatada trajectòria en aquest àmbit per la qual la Diputació de València i la Fundació del Col·legi de Metges de València (ICOMV) han atorgat al metge de Salamanca el premi a la 'Millor Trajectòria Professional de Metge Rural'.
"La vida d'un metge rural no és fàcil, de vegades et sents sol davant qualsevol problema o imprevist", assegura el doctor Sánchez. És per aquesta raó que per a ell, la diferència fonamental amb la seua labor actual siga el suport dels companys. "Actualment la vida del metge rural ja no és tan dura, jo la recomane a qualsevol persona que acabe la carrera, és on realment veus l'autenticitat de les persones i on aprens a traure't les castanyes del foc".
Els criteris del ICOMV per a la concessió d'aquest guardó, que compta amb una dotació de 6.000 euros, han sigut la valoració de l'assistència primària en el medi rural; els anys de dedicació a aquest àmbit; els premis i distincions rebudes; i el reconeixement social en el seu àmbit assistencial. En aquest últim punt, Froilán Sánchez està especialment orgullós: "els meus veïns m'estan envoltant i estic més que feliç amb aquesta acollida", afirma el doctor.
Categorías de la noticia
Otras noticias en Salud
El principal objetivo es dar a poyo psicológico, de acompañamiento, entretenimiento y respiro familiar
Este movimiento se autorizó tras remitir la Conselleria de Sanidad un informe en el que se refleja la estimación para atender los gastos de personal de la instituciones sanitarias
Otras noticias en sucesos
El pasado mes fueron detectados en este almacén citrícola tres casos de legionela, el de la fallecida y los de otras dos mujeres
El PSOE elige Paterna por contar su cementerio con más de setenta fosas comunes con los restos de 2.238 represaliados del franquismo
Más noticias