El
pleno del Ayuntamiento ha aprobado quitar la pintada de
apoyo a los agresores de Alasua, auténtica basura de extrema
izquierda camuflada
en “libertad artística y libertad de expresión” ( úsese el
argumento que más le
apetezca) como si eso fuera “arte” o como si la libertad de
expresión lo
amparara todo.
Lo
más curioso es que, los mismos que dicen respetar la
libertad
de expresión que tiene el grafitero, en cualquier debate que
puedas tener con
ellos por redes sociales, te despachan con un “facha” y todo
arreglado.
Lo
más peligroso de todo esto es la perversa utilización de
la libertad para amparar el elogio a unos agresores que, en
pleno siglo XXI, le
dieron una paliza a unas personas, por el mero hecho de ser
guardias civiles.
Lo
cierto es que supone una aberración intelectual y moral
expresar la admiración por un grupo de
personas condenadas por agredir a otras por motivos
ideológicos y, por otro
lado, representa una interpretación
infantil y baja de todo rigor jurídico, defender tal
admiración artística, bajo
la rúbrica de la “libertad de expresión” ya que, como
nuestro TC ha expresado
en infinidad de sentencias, la libertad de expresión tiene
límites.
Yo,
como creo que, de derecho, algo saben de derecho los
concejales de IU, pienso más bien de que se trata de lo de
siempre, una visión adoctrinada
de la vida y la realidad social y si no, miren con qué
frescura quitan calles
que les molestan.
En
fin, lo mismo de siempre, el arte es lo mío, la libertad
es lo que yo digo y los censores y los opresores son los
otros, una fórmula repetida
en decenas de dictaduras.
Alsasukoak aske! És
el crit per que se demana que els i les jutjades i
condemnades per agredir a
unes persones, guardia civils, se lis condemne pel fet de
l’agressió no pel fet
de que fora a guardia civils ja que ells no anaven
d’uniforme i com digué la
mare d’un d’ell al ple de Sagunt entrà al bar com a ciutadà
no com a persona
amb uniforme. És curiós, i faig un parèntesis, i pensant si
un Guardia Civil anant
de paisà mata a un altre podria al·legar defensa pròpia o si
un Guardia Civil
de paisà retinguerà a una dona en el seu pis, per la mateixa
regla de tres, no
podria ser jutjat per segrest, o en el cas de la Manada on
un d’ells és Guardia
Civil i ningú ha dit que ha sigut expulsat del cos amb una
sentència...
Son dubtes que
com a neòfit en açò de procediments judicials hem pregunte.
En que moment deixa
un agressor o agredit de ser Guardia Civil?
Les línies poden
ser molt primes, i una d’elles és la de la llibertat
d’expressió. Pot un
artista pintar en un mural, quadre, etc, el que li vinga en
gana, jo pense que
si altra cosa és que hi haja una interpretació o el sentir
majoritari de la
gent siga un altre. La frase "La meua llibertat acaba on
comença la dels
altres", aparentment una apologia del respecte, representa
una defensa de
la competitivitat més crua. La "llibertat" del liberalisme
prioritza
l'individu sobre la societat. Margaret Thatcher deia que "la
societat no
existeix". La llibertat dels altres no sols no constitueix
un límit a la
llibertat pròpia, sinó que és l'única manera d'assegurar-la:
en una relació de
dominació ningú no és lliure. El liberalisme parla d'un
presumpte equilibri
entre els diferents interessos competitius mitjançant
l'acció d'una mà
invisible. L'evidència històrica ho nega.
I la censura?