Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus
usuarios y mejorar su experiencia de como usuario. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su
uso.
Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí.
Josie McCoy porta la lluentor del cel·luloide al Centre Cultural Melchor Zapata de Benicàssim
L'exposició "Musas, madres, magas i assassines" fa un repàs per personatges i celebritats del món de la televisió i el cinema des de 2006 fins a l'actualitat
0
REDACCIÓ - 09/09/2021
Inauguració/EPDA
El
Centre Cultural Melchor Zapata de Benicàssim desplega la seua catifa roja per a
rebre alguns dels rostres més coneguts de la pantalla gran. L'exposició “Musas,
madres, magas i assassines” recull gran part de la col·lecció que l'artista
britànica Josie McCoy dedica a retrats de personatges i celebritats del món de
la televisió i pel·lícules de cinema des de 2006 fins a l'actualitat. Amb
aquest treball l'artista reivindica l'acció i el poder creatiu de la dona. La
mostra s'ha inaugura aquesta vesprada a les 19.00 hores i podrà visitar-se fins
al pròxim 17 d'octubre en horari de dijous a diumenge de 18.00 a 21.00 hores.
La
tècnica que empra Josie McCoy desperta sempre admiracions. L'artista utilitza
l'oli com si fora aquarel·la. Treballa amb la superposició de fines capes de
pintura per a aconseguir un acabat brillant a manera de símil i imitació de la
pantalla de cinema. “Utilitze capes superposades de tonalitats verdoses per a
aconseguir lluminositat basant-me en tècniques tradicionals que utilitzaven
aquests tons com a base per a conferir lluminositat a les capes superficials.
En altres quadres he usat tonalitats blaves en lloc de verd per a suggerir la
resplendor de la pantalla en l'espectador. Cada quadre es compon d'entre quatre
i huit capes de pintura per a les zones de pell i fins a quinze capes per als
ulls i la boca”, explica.
L'espectador
que recorre la sala descobreix rostres de la pantalla gran com la inoblidable
‘Raimunda’ de la pel·lícula de Pedro Almodovar. Segons l'artista, una
“representació commovedora de la vida familiar a Espanya”. Una obra molt
especial que va començar a pintar a Londres i que va concloure quasi una dècada
després a València, ciutat on resideix en l'actualitat.
Les
seues companyes de viatge representen altres personatges femenins ficticis que
tenen relacions inusuals i estan relacionats amb la idea d'una protogée
o musa. “M'atrauen les imatges Close up ja que sovint mostren moments
particularment dramàtics, evocadors o pensatius. Aquestes obres signifiquen
coses diferents per a diferents espectadors segons les seues pròpies
experiències i depenent de si coneixen les pel·lícules, personatges i/o actors
representats. El meu objectiu és que l'espectador s'involucre amb els meus
retrats i siga un participant actiu en la creació i interpretació del
significat de les obres”, afig.
Josie
McCoy és llicenciada en Belles Arts pel Central St Martin`s College de Londres
des de 1999. Des de llavors els seus treballs s'han exposat en exposicions
individuals a Londres, Newcastle, Milà, València, Gijón i Santiago de
Compostel·la. En el capítol de les exposicions col·lectives destacar el BP
Portrait Award en la National Portrait Gallery a Londres i el II Certamen
Internacional de Pintura de Castelló organitzat pel Espai D'Art Contemporani De
Castelló.