El diputat d?Esquerra Unida, Ricardo SixtoL’últim Registre de Menors Estrangers No Acompanyats (MENA), corresponent a 2015, xifra en 3.342 els menors estrangers desprotegits, 2890 xiquets i 452 xiquetes. La immensa majoria, aproximadament un 87%, són marroquins. En total, a les costes espanyoles durant el 2015 arribaren 414 xiquets estrangers que viatjaven sols, en pateres o embarcacions similars, segons la Memòria Anual de la Fiscalia General de l’Estat.
Qualsevol procediment administratiu públic es regeix per l’ interès del menor. Així, cada menor estranger no acompanyat hauria d’estar baix la tutela dels serveis públics de protecció de menors, els mateixos que assisteixen als menors espanyols. I en aquestos moments, no és així.
“Ens trobem davant d’un drama de grans dimensions, perquè la desprotecció d’aquestos menors pot ser aprofitada per a la seua explotació sexual o laboral. Les màfies poden traficar directament amb ells o xantatge a les seus mares per a que es prostitueixin si volen veure’ls. Coneixem molts casos per la premsa i són esgarrifoses”, explica Ricardo Sixto.
“El principal problema és que en moltes ocasions preval la seua condició d’immigrants i no la de menor, amb tot el que això comporta”, afegeix el diputat. “És a dir, s’oblida que estem davant xiquets i xiquetes, i que la consideració d’immigrant és secundària, amb el que necessiten una major protecció. Des d’Esquerra Unida, exigim al govern que protegeixi als menors i prenga mesures per evitar casos com els de la Comunitat Autònoma de Madrid. És una vergonya que no podem consentir, no podem tancar els ulls davant aquesta situació”.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia