Laura Elvira, de Torrevieja, que viu a Estrasburg. / EPDAEste dijous a les 22:45 hores, Valencians al món ens porta fins a Alsàcia, una de les regions més boniques i amb més encant d’Europa. De la mà de la reportera Cristina Orts, el programa descobrirà una zona famosa pels seus pobles de conte, la tradició vinícola i una gastronomia contundent amb fortes influències alemanyes.
El recorregut començarà amb Víctor Morata, de la Vall d’Uixó, que fa quatre anys i mig que viu a Colmar. Amb ell visitarem esta ciutat coneguda com la “xicoteta Venècia” pels seus canals i per l’encant dels seus carrers empedrats. També descobrirem Riquewihr, considerat un dels pobles més bonics de França i que va servir d’inspiració per als escenaris de la pel·lícula La bella i la bèstia.
A continuació, Maria José Mata, de Mislata, que fa 36 anys que viu a Estrasburg, ens mostrarà la capital d’Alsàcia. Amb ella tastarem un menú típic alsacià, amb plats com el xucrut o el garró de porc, i visitarem la seua espectacular catedral gòtica, una de les més impressionants d’Europa per la seua arquitectura i dimensions.
També coneixerem Sergi Lázaro, de Castelló de la Plana, que fa un any que resideix a Estrasburg. Amb ell passejarem entre les tradicionals cases colombages, construccions d’entramat de fusta tan característiques de la zona, i tastarem el vin chaud, una beguda calenta molt popular a l’hivern en tot el centre d’Europa.
Finalment, Laura Elvira, de Torrevieja, que viu a Estrasburg des de fa tres anys i mig, ens descobrirà el paradís dels amants del formatge: una botiga amb més de 140 varietats que reflectix la gran tradició formatgera de la regió, reconeguda per la qualitat i diversitat dels seus productes.
Un viatge que combina cultura, gastronomia i històries de vida per a mostrar com és viure lluny de casa, en una de les regions més singulars d’Europa.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia