El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat el lideratge de la Comunitat Valenciana a Espanya en mamprenedoria i creixement econòmic "grà cies a l'impuls promogut pel Consell del Canvi i la Recuperació que està generant oportunitats i confiança amb mesures de simplificació administrativa, suport a la inversió i alleujament fiscal, entre altres".
El cap de l'executiu autonòmic ha detallat que el nostre territori ha tancat el primer semestre de l'any com una les tres regions amb més creixement econòmic a Espanya, amb dades que confirmen un augment del PIB per damunt de la mitjana i una evolució positiva en indicadors econòmics clau com el mercat laboral, el turisme o l'activitat empresarial, "que mostren el dinamisme econòmic de la Comunitat Valenciana i l'aferma com un dels territoris més puixants", ha ressaltat Mazón.
El president ha al·ludit a les últimes previsions de l'AIReF, corresponents al segon trimestre de l'any, en les quals la Comunitat Valenciana ha registrat un creixement interanual del PIB del 3,1 %, que supera en tres dècimes la mitjana d'Espanya (2,8 %) i se situa entre les tres comunitats amb més avanç econòmic.
A més, l'informe de BBVA Research del primer semestre d'enguany també reafirma esta tendència a l'alça i preveu per al conjunt de 2025 un creixement del 3,2 % en la Comunitat, davant del 2,8 % previst per al conjunt de l'Estat.
Rècord d'afiliació, autònoms i reducció de la desocupació
Les afiliacions a la Seguretat Social han arribat en juliol a un nou mà xim històric amb 2.227.399 persones ocupades, la qual cosa suposa un increment del 3,11 % respecte al mateix mes de l'any anterior, clarament per damunt de l'increment mitjà registrat en el conjunt d'Espanya (2,26 %).
"Esta evolució confirma que el mercat laboral manté el seu dinamisme", ha assenyalat el president, amb més de 67.000 noves afiliacions en la Comunitat Valenciana des de juliol de 2024, la qual cosa reforça la tendència positiva de creació d'ocupació en els últims trimestres.
Mazón ha recordat que la xifra de desocupació registrada (293.968 persones) "és la més baixa en un mes de juliol des de 2008" després d'haver descendit en 18.251 persones respecte el juliol de l'any passat, la qual cosa suposa una baixada de 5,85 %.
Igualment, ha incidit en el fet que en l'últim any, la Comunitat Valenciana "lidera l'augment anual de treballadors autònoms a Espanya amb un total de 10.486, la qual cosa suposa una pujada del 2,81 %, quasi el triple que la mitjana espanyola".
Més empreses i millor clima empresarial
El cap del Consell també s'ha referit al ritme de creació d'empreses en la Comunitat Valenciana, ja que supera el conjunt de l'Estat des de gener de 2023, la qual cosa consolida una tendència sostinguda que confirma el canvi de percepció sobre el nostre territori "com una regió oberta a la inversió i idònia per al desenrotllament de projectes empresarials que generen ocupació i prosperitat".
Cal recordar que el nombre d'empreses inscrites en la Seguretat Social va arribar a les 155.937 en juny, el que suposa un augment interanual del 0,3 %, en contrast amb el descens del -0,4 % registrat en l'Ã mbit nacional.
"Impostos més baixos, donar confiança i seguretat jurÃdica, i menys burocrà cia és el que dinamitza l'economia, genera més activitat, ocupació i creixement", ha defés el president, qui ha subratllat l'aposta del Consell per ser "aliats" dels qui impulsen iniciatives sostenibles i generadores d'ocupació de qualitat en la regió perquè són l'avantsala de millors servicis socials".
Com a resultat, ha incidit Mazón "la Comunitat ha atret en menys de dos anys inversions de gran importà ncia pròximes als 10.000 milions d'euros, amb una previsió de més de 40.000 ocupacions associades" amb projectes com la gigafactoria de bateries de PowerCo, la planta d'hidrogen verd de BP a Castelló, la nova seu d'Edwards Lifesciences a Moncada, la fà brica de tramvies de Stadler a Albuixech o el Campus Digital Valley a Picassent, entre altres, "que posicionaran el nostre territori a l'avantguarda de sectors estratègics i possibilitaran accelerar el procés de recuperació després de les riuades i el desenrotllament econòmic i social".
Finalment, Mazón també ha fet referència a l'arribada de turistes internacionals, "que continua en mà xims històrics". En maig de 2025 es va registrar un increment del 4,1 % en la Comunitat, davant de l'1,5 % d'augment nacional. També es van aconseguir xifres rècord en pernoctacions hoteleres en juny, amb 3,2 milions i un creixement interanual del 2,9 %, superior al conjunt de l'Estat.
Unes dades que reforcen la posició del turisme com un dels motors econòmics clau de la Comunitat Valenciana, juntament amb el comerç i l'hostaleria, atés que el gasto turÃstic associat segons l'última enquesta de gasto turÃstic de l'INE va fregar els 4.000 milions en el primer quadrimestre de l'any.