El regidor de Govern Interior de València amb el Bus de la Llengua. EPDADes d'este matí i fins el diumenge que ve, dia 18, el Bus de la Llengua recorrerà els carrers de la ciutat de València, en coincidència amb la setmana de Falles. El regidor de Govern Interior, Sergi Campillo, ha rebut hui davant de l'Ajuntament l'autobús, que forma part de la campanya “Sempre teua. La teua llengua”, que impulsa la Conselleria d'Educació i Cultura.
Campillo ha manifestat la seua satisfacció per la presència del vehicle en els nostres carrers, i ha agraït la iniciativa al director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, el qual ha participat en l'acte de benvinguda. El regidor ha recordat que, des de l'any 2015, l'Ajuntament està promocionant “amb normalitat” l'ús de la llengua, “que –ha assegurat- estava molt amagada en la nostra institució”; i ha destacat el caràcter obert de la ciutat de València, “una ciutat que, precisament, dóna nom a la nostra llengua, el valencià”, ha destacat.
Per fer possible el pas delBus de la Llengua pels carrers en les pròximes jornades han treballat de manera coordinada diverses Regidories, com Mobilitat Sostenible i Protecció Ciutadana, que han fet possible que el vehicle puga circular estos dies, “que són de molta activitat, amb carrers tallats i restriccions al trànsit, i cal determinar per on i com pot moure's el bus”, ha explicat el regidor Campillo. Des de la seua Regidoria, Govern Interior, s'ha coordinat el contacte amb la Conselleria per a concretar el calendari d'activitats.
De fet, tal com ha explicat el director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, l'autobús estarà esta setmana en València, però hi tornarà novament a l'octubre, amb l'objectiu de realitzar tallers educatius, i ampliar la seua presència també en les zones de centres comercials. L'itinerari de l'autobús este matí inclou la plaça de l'Ajuntament, l'avinguda del Marqués de Sotelo, els carrers Xàtiva i Guillem de Castro (amb parada junt amb els Jardins de l'Hospital), Blanqueria, Torres dels Serrans, carrer del Pintor López, la Glorieta i carrer Colom. Al llarg dels pròxims dies, el vehicle recorrerà punts diversos de la ciutat, des de l'avinguda de Tres Creus fins a L'Albereda, des de les Grans Vies fins a l’avinguda del Primat Reig, entre altres molts.
La campanya va arrancar la setmana passada a la ciutat de Castelló, en el marc de les festes de La Magdalena, i està previst que recórrega més de 100 municipis de tota la Comunitat. Sergi Campillo ha manifestat la seua satisfacció per la posada en marxa d'esta iniciativa: “esperem que molts valencians puguen conéixer esta campanya i, sobretot, que ajude a dignificar l'ús de la nostra llengua”.
Per la seua banda, Rubén Trenzano ha agraït la implicació i bona acollida de l'Ajuntament de València, i ha subratllat la importància de les llengües com a elements que servixen “per a construir ponts i no torres”. Esta campanya institucional té per objectiu la promoció social del valencià i es fonamenta en els principis de la diversitat lingüística i la cohesió social com a valors bàsics per a l'èxit de l'equitat lingüística. Tal com han explicat els seus promotors, “elBus de la Llenguapermet que les entitats i ajuntaments de cada localitat puguen participar activament en la promoció de la nostra llengua, partint de la realitat sociolingüística de cada un dels territoris, i connectarà als valencians i valencianes de totes les comarques".
Comparte la noticia
Categorías de la noticia