Agueda Micó. EPDALa secretaria general de Bloc i coportaveu de Compromís, Àgueda Micó, ha compartit una xerrada per videoconferència amb el periodista Pere Valenciano per a abordar temes com el congrés que Compromís celebrarà al juliol, i al qual Micó es presenta com a candidata, o la situació del partit a nivell nacional.
“El valencianisme polític que nosaltres representem és el fil que ha de cosir totes les lluites socials que tenim en estos moments, perquè els drets de la majoria estiguen per dalt dels privilegis d'uns pocs”, explica Micó, qui assenyala que des de “la sobirania i la construcció nacional i popular del País Valencià podem millorar la qualitat de vida de la gent i empoderar a esta majoria social. És el nostre objectiu i volem fer-lo des del feminisme, l'ecologisme, i amb polítiques socials i d'esquerres”.
“Els nostres socis es troben més còmodes en la configuració d'una coalició com una federació de partits. Compromís és un projecte molt útil per a les valencianes i els valencians. Una vegada passat el nostre congrés ens asseurem amb els nostres socis de coalició i parlarem d'esta federació”, comenta Micó. La portaveu també ha afirmat que són “un partit nacionalista valencià” i que la societat ja els percep així. “L'apoderament de la societat valenciana és un eix central, som un partit polític que defensem el valencianisme, l'autogovern, i el finançament just”, explica Micó.
La politòloga ha explicat en què s'ha basat per a construir la seua candidatura: “Estic intentant construir una candidatura d'integració generacional que conjugua gent amb experiència en el partit, amb joves, i que hi haja a més una vertebració del territori”. També ha dit que acaben com acaben els resultats. al final són companys que tindran “la capacitat de governar i fer-ho bé”.
“Els partits del Botànic estem condemnats a entendre'ns i a estar junts, els governs de coalició no són fàcils perquè cal estar negociant constantment, però estem demostrant que la manera de funcionar del Botànic està anant molt bé. La qualitat de la democràcia passa per saber pactar, negociar i prioritzar. El que sí que necessitem, i que és una cosa que cal reclamar al PSOE, és més cultura de coalició. El PSOE ha d'aprendre que no governen sols. Estem cogobernant i compartint les competències, hem d'enfortir els governs de coalició i si fem les coses bé podrem tindre Botànic per a molts anys”, assenyala Micó.
La portaveu considera que Compromís, Unides Podem i PSOE comparteixen cert electorat, i que això repercutix en les eleccions estatals: “Som companys de viatge i alhora competidors electorals, i quan el PSOE té la possibilitat de governar molts votants que poden ser de Unides Podem o Compromís pensen que és més important reforçar al PSOE perquè lluitin contra l'extrema dreta que no defensar els interessos dels valencians”. “Cal reflexionar per què hi ha persones que pensen que el paper en el congrés han de jugar-ho partits estatals, quan realment estos partits quan arriben a Madrid no defensen els interessos valencianistes i sí els del seu partit. És una qüestió que la societat valenciana ha de veure, si preferix tindre un partit valencianista fort en el congrés per a fer més pressió, i hem de fer pedagogia perquè la gent ho entenga, perquè encara que només tinguem un diputat fem més pressió, més soroll per a aconseguir un finançament just que la resta de partits polítics junts”.
Finalment Micó ha expressat que el que li fa falta a Espanya és tenir “una visió més plurinacional del propi Estat”.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia