L'alcaldede València, Joan Ribó, acompanyat per la regidora de Cultura,Glòria Tello, participaren ahir en el lliurament dels XXXVIPremis Literaris Ciutat de València. Els guanyadors de la presentedició han sigut Jesús Moncho, Rodrigo Germán Día Cortez, FerranArchilés, Vicente Mora Suárez-Varela, Francisco Ramón Romeu,Sergio Martínez Vila, Iban Llop i Miguel Saporta. L'alcalde haassegurat que és «un gran pas cap avant recuperar i donar força aactuacions culturals com són els premis Ciutat de València, per ala cultura de la nostra ciutat i del nostre país».
«Desde l'Ajuntament i la Regidoria de Cultura s'ha treballat molt i moltbé per a posar en valor els premis literaris Ciutat de València»,ha afirmat Ribó. «Reafirmem la nostra aposta per la cultura i perla literatura amb la qual els escriptors i escriptores ens ajuden acreure, somiar, reflexionar, pensar i viure», va afegir. L'alcaldetambé es va referir als premis Ciutat de València com un «referentde la ciutat que transcendix en la resta de l'Estat espanyol i forad'ell, i una bona plataforma de promoció per a una carrera creativaen el món de la literatura».
Dela mateixa manera, la regidora de Cultura, Glòria Tello, va felicitar els autors premiats i ha destacat la consolidació delsguardons després d'haver incrementat la seua promoció i dotació.La regidora va assegurar que per a l'Ajuntament «també és moltimportant donar suport als autors de les obres, amb la finalitat degarantir una estructura cultural potent a la nostra ciutat». Aixímateix, ha afegit que els premis «estan tenint un gran acolliment ihan recuperat el seu prestigi».
Lesobres premiades van ser seleccionades entre les 256 presentades enles categories literàries de novel·la, assaig, teatre i poesia. Comen edicions anteriors, el concurs es compon de huit modalitats–quatre en valencià i quatre en castellà-, amb una dotació de72.000 euros. «Estos premis tindran continuïtat amb un esforçeditorial que garantix la publicació de les obres en editorials deprestigi», ha afegit l'alcalde.
Respecteal gènere de narrativa, l'autor Jesús Carles Moncho Pascual va rebre el premi Isabel de Villena per la seua obra «Ien la fatiga, si topa, d’amic, el diable»,mentre que el premi Vicente Blasco Ibáñez va ser entregat aRodrigo Germán Díaz Cortez per la seua obra «Músicapara pistoleros».En la categoria d'assaig, Ferran Archilés Cardona va rebre el premiJosep Vicent Marqués per la seua obra «Dueso tres pintes més tard. Notes disperses»i Vicente Luis Mora Suárez-Varela ha sigut guardonat amb el premiCelia Amorós pel seu assaig «Lahuida de la imaginación literaria en la era del copio y pego».
Ellliurament dels premis vinculats a la modalitat de teatre va comptar amb la presència dels guardonats: Francisco Ramón Romeu Sánchez,guanyador del premi Eduard Escalante per la seua obra «Play»;i Sergio Martínez Vila, que s'ha alçat amb el premi Max Aub per «Notemáis, yo vencí al mundo».
Aixímateix, Iban Llop va rebre el premi Maria Beneyto per «Serpsi paisatges»i Miguel Saporta Bon va ser premiat amb el guardó Juan Gil-Albertper «Enfiera y desigual batalla».L'autor Vicente Luis Mora Suárez-Varela, en nom de tots elspremiats, va agrair el «suport continu en la literatura, en unaèpoca on són tan importants les creacions artístiques i lallibertat d'expressió».