Ir al contenido principal

Compromís demana la paralització d’un PAI de 480 cases per a Llíber

Les regidores de Compromís per Llíber presenten un escrit demanant la suspensió de PAI MEDINA per haver perdut la seua vigència la Declaració d’Impacte Ambiental

Vista general/EPDA
Vista general/EPDA

Andrea Kruithof i Eva Fullana,regidores de Compromís per Llíber, han presentat este matí unescrit a lAjuntament de Llíber, sol·licitantla paralització dePAI MEDINA DE LLÍBER, atésque el Pla Parcial i Homologació Sectorial que dona cobertura al PAIva ser sotmés a una declaració de impacteambiental atorgada en data 21 de març de 2000 i aquesta ha perdut la seua vigència i ha cessat en els seusefectes, dacord amb la Llei dAvaluació ambiental.Aquest llei estableix un període de vigència de lesdeclaracions anteriors a la seua entrada en vigor de sis anys. Així si lesobres no havien començat en dit període, la DIA perdia la seua vigència i cessava en els seus efectes, iel pla o projecte ha de tornar a ser avaluat. Lentrada envigor de la llei es va produir en data 11 de desembre 2013, per tant el dia 12de desembre 2019 la DIA de lHomologaciói Pla Parcial que empara el PAI va perdre la vigència i cessar en els seusefectes, ja que les obres encara no han començat.

AndreaKruithof ha manifestat que la posadaen marxa del PAI és un desastre ambiental que ni tansols es du a terme amb les garanties necessàries. Totsembla indicar que la DIA ja no està en vigor, i per tant demanem a lAjuntament que assegure quecom a mínim es compleix la Llei. Davant la negativa de lalcaldede donar una resposta al respecte en els plenaris, i amb uns informes tècnics que no contesten al quedemanem, interposem aquest escrit sol·licitant la declaració de la pèrdua de vigència,la necessitat duna nova avaluació ambiental isuspensió delPAI, perquè ens contesten adientment. Si,transcorregut el temps que tenen per resoldre lexpedient, lAjuntamentcontinua sense atendre la petició, interposarem les accions legals perquè escomplisca la Llei, també demanarem les responsabilitats corresponents, finsi tot penals si fora pertinent.

LAjuntament sentesta endur a terme un projecte caduc, que data de 2001, insostenible, que no respon ales necessitats de lliberans i lliberanes, sinó als interessos despeculadors,al cap i a la fi el que és tradició de la política delsgoverns del PP en tots aquestos anys. Destes estratègiescorrosives amb lentorn ja hem vist els resultats sobradament ino podem permetre que es cometen les mateixes errades per al benefici duns pocs”.

Per la seuabanda, MaríaJosé García, secretària comarcal de Més-Compromís, ha manifesta que"des de la nova executiva comarcal donem total suport al grup municipal deCompromís per Llíber, ja que un PAI d'aquestescaracterístiquesens porta als temps més foscos de l'urbanisme al País Valencià.

Actuacionsurbanístiquescom aquestes suposen recuperar un model obsolet amb projectes que ja no sónsostenibles ni desitjables, l'impacte dels quals va més enllà del mateix àmbitmunicipal i afecten a tota la nostra comarca. És peraixò, que,si finalment s'han d'iniciar accions legals, l'executiva posarà a disposició de lescompanyes de Llíber totsels mitjans de què disposem."

Sobre el autor

REDACCIÓ
Lo más leído