Ir al contenido principal

Alzira començarà el tractament contra el mosquit tigre el proper dimarts

Estos insectes generen seriosos problemes en la ciutat, tant per les seues doloroses picadures com per les malalties que poden transmetre

Un operari realitzant el tractament contra el mosquit tigre. EPDA
Un operari realitzant el tractament contra el mosquit tigre. EPDA

Lapropera setmana s’enceta el tractament preventiu contra el mosquittigre al terme municipal d’Alzira.

L'empresaLOKÍMICA S.A, licitadora encarregada de subministrar el tractamentja s’ha posat en contacte amb el Departament de Sanitat deL’Ajuntament d’Alzira per tal d’informar del calendari queportaran a terme dins d’esta acció preventiva i es posaran al’abast de la ciutadania per a resoldre qualsevol incidència quees puga produir.

Elsdies 12, 13, 14 i 15 de juny es posarà en marxa una nova fase deltractament dins de la campanya gestionada pel Consorci de la Ribera,a la qual l’Ajuntament ja s’ha sumat en altres ocasions.

L'alcalded’Alzira, Diego Gómez i García, ha manifestat l'interés del'Ajuntament de mantindre l'adhesió a les actuacionssupramunicipals. “El control del mosquit tigre de manera conjuntaés molt més recomanable per a obtindre resultats òptims i ser mésefectius”.

Eltreball per tal de combatre este tipus de plagues, es planifica alllarg de tot l’any però cal ser més incisius amb les primerespujades de temperatura. Ambles últimes pluges pot augmentar la presència del mosquit tigre.L'insecte cria en xicotetes acumulacions d'aigua, per això calevitar-les als patis, balcons i jardins.

Estosinsectes generen seriosos problemes en la ciutat, tant per lesseues doloroses picadures com per les malalties que poden transmetre.En este context és totalment necessari prendre mesures conjuntes pera controlar les seues poblacions i minimitzar els seus efectes.

Consellsper a previndre la proliferació

ElDepartament de Sanitat de l’Ajuntament d’Alzira, seguint lesrecomanacions del Centre de Salut Pública, ha traslladat a laciutadania una sèrie de mesures per tal d’evitar la proliferacióde mosquits tigre en la llar, especialment, en aigües estancades oen llocs humits.

Ésrecomanable la col·laboració ciutadana perquè no augmente lapoblació del mosquit tigre en el terme municipal, per això calseguir les mesures preventives següents:

Eliminarecipients d’aigua per a plantes, abeuradors, qualsevol artefacteque puga contindre aigua de xicoteta, mitjana o grans mides, jasiguen taps, plats, poals o bidons.

Evitaels regs excessius en jardins particulars, atés que l’aigua ques’acumula en la gespa, gram o qualsevol altra espècie vegetal ique nosaltres no veiem, pot ser un lloc ideal per al depòsit idesenvolupament dels ous.

Evitamantindre piscines, basses de reg, etc, amb aigua no tractada durantperíodes llargs de temps, perquè afavorix la facilitat de cria pera esta espècie.

Consultainformació específica al web de la Conselleria de Sanitat Universali Salut Pública, www.mosquitigre.san.gva.es.

Sobre el autor

REDACCIÓ
Lo más leído