Ir al contenido principal

El Colomer Zurita acollirà un nou espai de coworking a Morella

L’espai comptarà amb zones per a autònoms i empreses, una sala d’estudis 24 hores i espais per a les associacions locals

Logotipo de El Periódico de Aquí
Visita al Colomer Zurita, futur espai de coworking de Morella.
Visita al Colomer Zurita, futur espai de coworking de Morella. // Ajuntament de Morella

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Morella disposarà pròximament d’un nou espai destinat a facilitar el treball i l’estudi al municipi. L’Ajuntament habilitarà una part de l’edifici Colomer Zurita per convertir-la en un espai de coworking i viver d’empreses, una actuació que es finançarà amb una subvenció de 200.000 euros concedida pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO).

La primera planta del primer claustre acollirà diferents zones pensades per donar resposta a les necessitats de professionals i empreses locals. L’espai oferirà llocs de treball per a autònoms i xicotetes empreses que actualment necessiten despatxos o oficines per desenvolupar la seua activitat.

El projecte incorpora també una sala d’estudis amb accés les 24 hores, mitjançant un sistema d’entrada digital. D’aquesta manera, l’Ajuntament vol ampliar les opcions disponibles per a estudiants de secundària, universitat o persones que preparen oposicions, entre altres usuaris.

A més, el futur equipament comptarà amb una sala de reunions oberta també a les associacions locals, que podran utilitzar-la per a les seues activitats. L’actuació busca així concentrar en un mateix espai diferents serveis vinculats al treball, la formació i la vida associativa de Morella.

Una dinamitzadora per reforçar la cultura

El projecte inclou una segona línia d’actuació relacionada amb la dinamització cultural. L’Ajuntament preveu incorporar una professional que s’encarregarà d’impulsar el calendari cultural de Morella i de donar suport a les associacions del municipi i de les pedanies.

L’alcalde, Bernabé Sangüesa, ha remarcat que l’ajuda del MITECO es va aconseguir en una convocatòria a la qual es van presentar 1.223 ajuntaments de tot Espanya, dels quals 189 van obtenir finançament.

El primer edil ha assenyalat que el projecte respon a diverses necessitats detectades al municipi, especialment entre els autònoms i xicotets empresaris que busquen espais per treballar i entre els estudiants que requereixen alternatives amb un horari més ampli que el de la Biblioteca.

Sobre el autor

Logotipo de El Periódico de Aquí
REDACCIÓN EPDA
Ver biografía
Lo más leído