Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
Les festes de Moros i Cristians de Calp arribaran este dissabte, 24 d’octubre, a la televisió amb la retransmissió en directe de la Gran Entrada Cristiana i Mora. À Punt oferirà este acte, conegut popularment com “La Desfilada”, des de les 18.45 hores i fins a la mitjanit.
La celebració en honor al Santíssim Crist de la Suor, patró del municipi, viu enguany una edició especial pel seu 50 aniversari i pel reconeixement recent com a Festa d’Interés Turístic Nacional.
Ferrán Cano i Berta Báidez, al capdavant de la retransmissió
El periodista Ferrán Cano presentarà la retransmissió, acompanyat per la reportera Berta Báidez, que acostarà l’ambient de la festa des del carrer.
La connexió mostrarà el recorregut de l’entrada, des del carrer Benissa fins a la plaça Colón, amb el pas de les tropes mores i cristianes per l’avinguda Gabriel Miró, en direcció a la platja de l’Arenal.
Es tracta d’un dels actes més emblemàtics de les festes calpines, que reunix milers de veïns i atrau visitants per l’espectacularitat de les esquadres, la música i els vestits.
Els capitans i els càrrecs festers de 2026
La Gran Entrada serà un dels moments més esperats pels capitans moro i cristià de 2026, José Luis Moreno, de la Filà Berberiscos, i Juan Luis Quero, de la Filà Marins Corsaris.
Els acompanyaran la favorita, Victoria Ivars, i la primera dama, Rosa González. Els seguicis de les capitanies, amb ballets, animals, música i foc, culminaran tot un any de preparatius.
L’abanderada de l’Associació de Moros i Cristians és enguany Ainhoa Sevila, de Cavallers Templaris. Les alferesies corresponen a Nacho Aguirre, de Cavallers Templaris, pel bàndol cristià, i a Tonet Rodríguez, de la Filà Califach, pel bàndol moro.
La jornada festiva conclourà amb el ball de la Capitania Mora de la Filà Berberiscos, al carrer de l’Ermita.