Ir al contenido principal

El Museu Valencià d’Etnologia inicia una documentació de mems sobre la crisi del coronavirus

Des del 10 de març, la Biblioteca del museu està fent un seguiment dels mems sobre la crisi sanitària del coronavirus i està publicant-los en el seu canal de Pinterest

Sala permanent d"Etnologia
Sala permanent d"Etnologia

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

El Museu Valencià d’Etnologia ha iniciat unrecull de mems sobre la crisi sanitària del COVID-19. L'objectiu que té laBiblioteca del Museu Valencià d'Etnologia és documentar i oferir un materialorganitzat que siga d'interés pels investigadors que en el futur estudien lacrisi del coronavirus, i per als conservadors que es puguen plantejar unprojecte expositiu. “El treball d’anàlisi del material l’haurà de fer en elfutur l'antropologia, a hores d’ara els professionals de la gestió de lainformació hem de reflexionar sobre la importància de la nova documentacióefímera i la responsabilitat que tenim de documentar la nostra realitat”,afirma Amparo Pons, responsable de la Biblioteca.

Des del dia 10 de març la Biblioteca delMuseu Valencià d'Etnologia es proposà fer un seguiment d'este moviment en xarxesper a poder documentar este fenomen comunicatiu que expressa molt bé com vivimi afrontem els valencians i valencianes esta situació de crisi.

Per a dur endavant esta iniciativa la Bibliotecaha triat el seu canal de Pinterest. Així s'ha creat un tauler pel projecteanomenat Mems "Els valencians i el coronavirus" amb 12 subtaulers, ahores d'ara, que classifiquen els diferents mems.

(https://www.pinterest.ca/bibliomuvaet/mems-els-valencians-i-el-coronavirus/)

El criteri ha estat arreplegar tot allò quetracte l'actualitat del coronavirus i que arriba als nostres dispositius.Alguns mems, no hi ha cap dubte, han estat fets per valencians i valencianes;l'autoria d'altres és molt més incerta, ja que podrien estar fets a qualsevolaltre lloc i no es pot saber l'origen, però han arribat fins a nosaltres, elshem rebut, ens hem sentit identificats i els hem compartit entre els nostresamics i familiars.

Com espot participar

Des de la biblioteca es convoca una campanyade recollida de mems que seran incorporats al canal de Pinterest perquè puguenser consultats i divulgats per personal investigador o població interessada.

La forma de participació és molt senzilla.Quan ens arribe un "mem" i ensagrade, cal reenviar-lo acentredocumentacio.etnologia@gmail.com Una vegada vist es pujarà al canal dePinterest.

També es poden fer servir les xarxes socials.Sols cal pujar la foto a les xarxes, etiquetar el museu (@valenciaetno,@museuvalenciaetnologia, @museu_valencia_etnologia), i la foto amb el hagstag:

#MemValenciansCoronavirus.

Què sónels mems

El portal terminològic de l'AVL defineix elmem com l'element informatiu, generalment una imatge, una frase o un vídeo deto humorístic, generat en internet o en altres mitjans audiovisuals, ques'escampa per les xarxes socials i és imitat, compartit o utilitzat per un grannombre de persones.

Són expressions populars creades per autorsanònims que els fan circular per internet i que els receptors repliquen finsque s'escampen per tota la ciutadania, alguns amb més èxit que altres, peròsempre amb un bon ingredient d'humor.

Els mems tracten temes d'actualitat, i per això s'han convertit en unmitjà d'expressió molt popular per a tractar la crisi del coronavirus. Des quevan aparéixer els primers indicis d'un possible confinament i sobretot ambl'ajornament de les Falles i les festes de la Magdalena de Castelló, els memses van multiplicar fins a inundar els dispositius de tots els valencians ivalencianes.
TODA LA INFORMACIÓN SOBRE EL CORONAVIRUS CLICA AQUÍ

Sobre el autor

REDACCIÓN
Lo más leído