Ir al contenido principal

La UMG d'Elx acull la sisena edició del Pitching de l'Audiovisual

La comissió ha seleccionat els deu projectes finalistes que participen demà en el pitching davant d'una taula de persones expertes i del sector audiovisual

Talent Audiovisual Universitari./EPDA
Talent Audiovisual Universitari./EPDA

À Punt i les sis universitats valencianes amb estudis relacionats amb la comunicació organitzen la sisena edició del Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes - Sector Audiovisual.

En esta ocasió, l'acte tindrà lloc demà a l'edifici Innova de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d'Elx, que és la universitat encarregada d'organitzar la trobada. Una trobada que té com a objectiu la connexió entre el talent creatiu i la producció de continguts audiovisuals desenvolupats per universitaris amb productores, distribuïdores i plataformes multimèdia del sector audiovisual professional.

Alfred Costa, director general d'À Punt, ha destacat que "celebrar a Elx la sisena edició del Talent Audiovisual Universitari té un significat especial. Hem organitzat una edició en cadascuna de les universitats de tota la Comunitat Valenciana, de nord a sud, siguen públiques o privades".

A esta convocatòria s'han presentat 35 projectes, sis més que en l'edició anterior, d'un total de 132 alumnes, dels quals 81 són dones i 51, homes. La comissió integrada per les entitats organitzadores va triar deu propostes finalistes: tres projectes de ficció, tres documentals, untrue crime, undocutainment,un pòdcast i un d'animació.

Seran 36 alumnes —25 dones i 11 homes— els que presentaran les propostes finalistes el pròxim 5 de juny en un formatpitchingde set minuts davant d'una taula formada per professionals destacats del sector audiovisual que avaluarà l'originalitat, la novetat, la qualitat, la narrativa i el tractament audiovisual dels projectes. La taula estarà formada per:

Elena Vilanova, directora de Continguts i Programaciód'À Punt. Abans d'entrar a formar part de l'equip d'À Punt, ha estat al capdavant de la producció de documentals, curtmetratges, espots de publicitat i programes i sèries d'èxit com araSocarrats, Autoindefinits, ManiàticsiUnió musical Da Capoentre altres.

Araceli Isaac,productora executiva deNakamura Films,entre els seus treballs més recents com a productora executiva destacaLa casad'Álex Montoya, adaptacióde la novel·la gràfica homònima dePaco Roca, i el llargmetratge documentalMientras seas tú, el aquí y ahora de Carme Eliasguardonat amb els premis Goya i Gaudí.

Miguel Molinaés soci fundador de la productoraJaibo Films. Ha guanyat nombrosos premis nacionals i internacionals en diferents festivals, com ara el Premi Gaudí pel llargmetratge documentalEl cuarto reinodirigit perAdán Aliaga,

Pedro Pastorésproductor executiu en Voramar Films. Ha treballat amb Bigas Luna, Mariano Barroso i Javier Rebollo, entre altres. Ha sigut el responsable de la producció deFrederica Montseny, la dona que parla;El sustituto(2021), iLo mejor de Eva(2011). Per a À Punt ha produïtL'hora foscaiGR7.

Costaha remarcat que "des del 2018 s'han presentat 220 projectes que han implicat 725 alumnes. Alumnat i professorat poden compartir els seus projectes i, el que és més important, a través delspitchingsi dels contactes amb el sector audiovisual, s'ha produït un creixement i un desenvolupament de tot el procés creatiu".

Tota la jornada depitchingd'enguany es podrà seguir de manera presencial i també perstreaming.À Puntfacilita el transport en autobús a l'alumnat que desitge assistir-hi de manera presencial.

Sobre el autor

REDACCIÓ
Lo más leído