Ir al contenido principal

'L’herència invisible’ mostra la grandesa dels temples de la ciutat de València

Amb l’escàner LIDAR 3D i de la mà de Vicent Baydal, el programa d'À Punt mostrarà els temples valencians per dins i per fora com no els hem vist mai

Logotipo de El Periódico de Aquí
El programa 'L’herència invisible’ d'À Punt mostra la grandesa dels temples de la ciutat de València.
El programa 'L’herència invisible’ d'À Punt mostra la grandesa dels temples de la ciutat de València. // À PUNT

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Este diumenge el programa L’Herència invisible que presenta Vicent Baydal tornarà a sorprendre els espectadors a partir de les 21:30 hores. El capítol d’esta setmana parla de ‘la fe’ que és història i és arquitectura. El programa continua descobrint els monuments de la Comunitat Valenciana com mai s’havien vist amb l’ajuda de l’escàner LIDAR 3D, una càmera que travessa parets, alça el vol i baixa sota terra.

La tecnologia permet descobrir una arquitectura interior diferent.
La tecnologia permet descobrir una arquitectura interior diferent. - À PUNT

De València a l'Alt Palància

El recorregut d’este diumenge visita quatre espais emblemàtics: la catedral de València, joia del gòtic mediterrani, amb la Porta dels Apòstols; la València soterrada, amb tombes eclesiàstiques i la Cripta de Sant Vicent Màrtir; l’església dels Sants Joans (Sant Joan del Mercat), cremada i renascuda tres vegades i el Micalet, amb la sala de Campanes que marcava el ritme de la ciutat.

El capítol arriba també al Santuari de la Cueva Santa, a la Serra Calderona, en Altura.

L'herència contada a través de les veus expertes

Amb Vicent Baydal, el programa revela la història de les persones que ens deixaren una herència única i en esta ocasió l’Herència invisible comptarà amb els següents experts: Amadeo Serra, catedràtic d’Història de l’Art, a la Porta dels Apòstols i la catedral de València; Pepa Pascual, arqueòloga del SIAM, a la Cripta de Sant Vicent Màrtir; Juan Manuel Gallent, rector del Santuari de la Cueva Santa, a la Serra Calderona; Vicente Gabarda, campaner, a l’església dels Sants Joans de València i Francesc Llop, antropòleg i president dels campaners de València, al Micalet.

Un programa que ens tornarà a fer canviar la nostra mirada quan tornem a passar per davant d’estos enclavaments històrics de la ciutat de València.

Vicent Baydal amb Francesc Llop,
Vicent Baydal amb Francesc Llop, president dels campaners de València. - À PUNT

Sobre el autor

Logotipo de El Periódico de Aquí
REDACCIÓN EPDA
Ver biografía
Lo más leído