Ir al contenido principal

El Consell torna a justificar a Compromís el nom del CP Serrano Súñer, que incompleix la Llei de la Memòria Històrica

Els Serrano Súñer han estat dels dirigents més sinistres de la dictadura franquista, la part més nazi del franquisme, i Castelló no pot matindre´ls com a personatges estimats i reconeguts de la ciutat

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La diputada autonòmicade Compromís, Mònica Oltra, a instàncies del col.lectiud’Iniciativa-Compromís a la ciutat de Castelló, va presentar una extensa preguntaen la qual s’advertia al Consell que la denominació del Col·legi Públic SerranoSuñer de Castelló, estava incomplint la Llei de la Memòria Històrica, i espreguntava quina opinió tenia elConsell sobre el fet que un centre educatiu de la xarxa pública mantinga el nomdels Serrano Súñer, i quines mesures pensava prendre el Consell, dins de les seues competències, per fercomplir la legislació referida

Oltra recordavaque la Lleide la Memòria Històrica (Llei 52/2007 de 26 de Desembre), diu enel seu article15. Símbols i monuments públics .Diu1.Les Administracions públiques, en l'exercici de les seues competències,prendran les mesures oportunes per a la retirada d'escuts, insígnies, plaques ialtres objectes o esments commemoratius d'exaltació, personal o col·lectiva, dela revolta militar, de la Guerra Civil i de la repressió de la Dictadura. Entreaquestes mesures podrà incloure's la retirada de subvencions o ajudespúbliques. Encara així, la ciutat de Castelló manté un Col·legi Públic ambel nom de Serrano Súñer. Tenint en compte que tot i que els centres existents,el consell escolar podrà proposar la denominació específica a la Conselleria,després de l’informe favorable del Consell Escolar Municipal, o si no, del Plede l’ajuntament a que pertanyen, el Consell, és una administració pública quedavant casos excepcionals com aquest, on es pot estar incomplint la llei, ha deprendre mesures per a fer complir la legislació en vigor.

Cal recordar qui van serelsSerrano Súñer; persones implicades en la part més fosca delfranquisme. Ramon Serrano Súñer, ministre de Franco, i cunyat seu, simpatitzantde la causa nazi,responsable de que els presoners republicansespanyols en mans dels nazis anaren a parara camps d'extermini,admirador del nazisme i amic de Himmler, Hitler i Mussolini, creador de laDivisión Azul, o creador de l'Archivo de Salamanca, on romanen els arxiusespoliats pel franquisme o promotor dels assassinats judicials del president dela Generalitat de Catalunya Lluís Companys i del ministre anarquista JoanPeiró.

Els Serrano Súñer han estat dels dirigents més sinistres de la dictadurafranquista, la part més nazi del franquisme, i Castelló no pot matindre´ls coma personatges estimats i reconeguts de la ciutat.

La respostadonada per la Consellera d’Educació, Maria Jose Català, contesta el que ja esdeixava clar en la pregunta “ el marc legal que determina el procediment sobrela denominació dels centres docent és el Reglament Orgànic i Funcional de lesescoltes d’Educació Infantil i dels Col·legis d’Educació Primària aprovat perDecret 233/1997, de 2 de setembre, del Govern Valencià (DOCV de 8.09.1997) Enesta norma es regula el procediment pel qual els col·legis públics podencanviar de denominació d’acord amb els interessos de la comunitat educativa. Eneste marc, han de respectar-se les opcions lliurement adoptades en els àmbitsestablits per les disposicions legals vigents. No obsnta aixó, s’adoptaran lesmesures necessàries perquè es complisquen en la justa mesura la normativavigent”.

Per al secretari d’organitzaciód’Iniciativa-Compromís a la ciutat de Castelló “ parlen de mesures en abstractesense explicar què es pensa fer en concret, que és el que preguntava la nostradiputada, i no contesta tampoc sobre l’opinió que té el Consell de que uncentre públic estiga dedicat a un personatge infame. I una cosa és ReglamentOrgànic, que òbviament s’ha de complir, i altra atemptar contra la llei de laMemòria Històrica, no es tracta d’un canvi de denominació perquè si, sinóperqué el que té en l’actualitat, és completament il.legal per una llei de rangsuperior”.

Des d’Iniciativa i Compromís es continuaràexigint la retirada d’aquest nom.

Sobre el autor

REDACCIÓN
Lo más leído