Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
Lareivindicació per evitar l’obertura d’una pedrera a lesmuntanyes del Camp de Morvedre, com a possible solució al conflicteentre Lafarge i l’Ajuntament de Sagunt, va protagonitzar el darrerPle de l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, celebrat el passat20 de març. D’aquesta manera, amb el vot a favor d’EsquerraRepublicana i del PSOE, el ple va provar una moció conjunta perexigir a la Generalitat que no autoritze la pedrera del Pinyal. En lamoció es va acordar també l’adhesió de l’Ajuntament a laplataforma ciutadana contra la pedrera.
Laregidora republicana, Adela Alba, va manifestar al respecte que“aquest posicionament de l’Ajuntament és un molt bon pas perevitar que ens destrossen el territori. Des d’Esquerra Republicana,estem demanant aquest pronunciament des de fa mesos, amb unainterpel·lació directa en el ple del mes de gener i la moció quevam presentar just després d’aquell ple, ja que no ens va agradarl’ambigüitat de l’equip de govern”.
Laregidora valencianista ha remarcat que “no entenem que el PSOE, enlloc de demanar-nos d’elaborar una moció conjunta fa setmanes,sabent des del 19 de gener que hem presentat la nostra iniciativa,presenten unilateralment la seua pròpia moció i no fan el pas deproposar un text consensuat fins al mateix dia del ple”. En aquestalínia, Adela Alba ha reiterat que “des del primer dia de lalegislatura, estem disposats a defensar conjuntament els interessosdel nostre poble amb qui siga, el que no entenem és que l’equip degovern només demane fer propostes conjuntes quan arriba tard a lesiniciatives, com ha passat amb l’oposició a la pedrera”.
Malgratla polèmica, Alba ha conclòs: “ens hem de felicitar perquè alfinal l’equip de govern s’ha sumat a una iniciativa que beneficiael poble; no obstant això, cal denunciar l’actitud de menyspreudel PSOE cap a qualsevol iniciativa que isca de les seues files”.
Aixímateix, el grup republicà va presentar una moció per donar suport ala lluita dels estibadors, aprovada amb els vots d’EsquerraRepublicana i el PSOE. Una altra iniciativa republicana per reclamarl’eliminació de la barrera electoral del 5% de la Llei ElectoralValenciana va ser rebutjada amb els vots en contra del PP il’abstenció del PSOE. Finalment, també es va aprovar una altraproposta d’Esquerra Republicana perquè s’instal·len mésaparcaments per a bicicletes a Benifairó de les Valls.
D’altrabanda, la regidora d’Esquerra Republicana també va preguntar sobrela reunió mantinguda per l’alcalde i alguns regidors amb laConselleria d’Educació respecte a l’escola l’Ermita. “Creiemque és una bona notícia que a Conselleria ens asseguren queactuaran sobre l’escola, però continuem allí on estàvem; noméstenim promeses i paraules que, en teoria, no es materialitzaran finsa 2019. Portem mesos demanant a l’equip de govern que obrin laparticipació en el projecte que cal presentar a la Conselleria, perònomés n’hem tingut notícia per les xarxes socials i la premsa. ElPSOE demana que cal defensar propostes conjuntes, però el consensqueda en sac mort fins que a ells els convé".