Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
El regidor deTrànsit i Seguretat Vial del’Ajuntament de Godella, Fernando Oliveros, va visitar, amb el diputat deCarreteres, Pablo Seguí, i tècnics de la Diputació de València, les obres de lanova vorera front al cementeri que connecta les urbanitzacions de la zona nordamb el casc antic del municipi.
Oliveros va explicar que amb aquestcamí, construït per la Diputació, es dóna resposta a una queixa veïnal quedemanava incrementar la seguretat dels vianants en una carretera per la qualtransiten més de 14.000 vehicles al dia. Cal recordar que en el ple de gener de 2018 es va aprovar per unanimitat lamoció presentada pel propi Oliveros per sol·licitar l’execució d’esta vorera.
La nova vorera de Godella és la primera de les tres previstes en la CV-310.Les obres s'han dut a terme en el marge esquerre de lacarretera, entre el quilòmetre 1,6 i l'1,9. A partir d'eixe punt, i aprofitanttant els terrenys de titularitat pública adjacents com el carril de trenat dela pròpia carretera, s'ha generat una nova vorera de 300 metres de longitud,amb un ample de 2 metres, que completa així el tram de vorera preexistent quearribava fins al cementeri.
L’obra ha comptat amb un pressupost de 49.237 euros, i ha inclòs la incorporació desistemes de drenatge, la renovació de la senyalització -tant horitzontal com avertical-, i la col·locació de vorades com a element separador que, en algunscasos, s'han completat amb una jardinera.
Així mateix, per a laincorporació a la CV-310 des de la via de servei amb sentit Godella s'haexecutat, sobre el carril de trenat actual, un d'acceleració de 70 metres delongitud, amb un tascó de transició de 90 metres. Per a l'eixida al cementeriamb sentit Godella, el tascó de desacceleració arriba als 60 metres. La novaconfiguració de la plataforma es completa amb una cuneta de seguretat d'unmetre d'ample en el tram posterior al cementeri, en sentit Bétera.
Esta actuació s’ha emmarcat dins del Pla de Mobilitat Ciclopeatonal de laDiputació, una aposta que en la comarca de l'Horta Nord, contemplael desenvolupament de sis actuacions que suposaran la creació de 12.900 metresde vies segures amb una inversió aproximada de 3,8 milions d'euros.
Entre estes actuacions pendentstambé s’executarà un itinerari per a ciclistes i vianants entre les glorietesde les Escoles Professionals Luis Amigó i de la urbanització Campolivar, aixícom un altre en la zona de Santa Bàrbara tercera fase. En el primer cas, lesobres ja estan adjudicades i es preveu que es realitzen abans de la fi d’any.En el segon, l’Ajuntament crearà una partida en els pressupostos de 2019 perexpropiar els terrenys sobre els quals ja hi ha un acord amb els veïns iveïnes, i la Diputació s’encarregarà de l’execució de les obres.