Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
Possiblementels temps siga testimoni del no saber valorar alguns polítics valencians(sobretot el que van de progressistes), la potencialitat de tindre com a VicePresidenta del Govern Valencià a Mónica Oltra, una dona valenta, amb gransprincipis i que, malgrat alguns sectors retrògrads que s’empenyen endenostar-la cada dia, ha sigut la viva encarnació del canvi i de latransformació política que necessitava i necessita el País Valencià després dela bi dècada de poder absolut i demolidor de la dreta.
Semblaque els valors que transmet d’honestedat, humilitat, seriositat i complicitatamb la societat valenciana, sobretot amb les persones mes febles i necessitades,sente mal a la classe política masculinitzada. Com si sols ells i només ells,tingueren la veritat absoluta i la possibilitat d’exercir la governança d’unPaís com el nostre.
Hiha que encara no s’ha adonat que la discrepància, la negociació, el diàleg il’acord, són en un govern de coalició la seua fortalesa i l’essència de la purademocràcia, ja que, siga quin siga el pes de qualsevol de les parts, les cosseshan d’eixir per consens. Per què si no es així, el que hi ha a l’altre costatdel mur, fora de la coalició de govern, és el precipici o la perversió delmanament electoral si es vol fer el contrari del que es predica.
Lasocietat valenciana ho ha dit clar en dos ocasions. Vol un govern d’esquerres,progressista, paritari i centrat en els problemes de la gent. Màximes queMónica Oltra fa seues en cada acció de govern, en cada resolució o en cada gestinstitucional. El Govern del Botànic no s’entendria sense la figura d’Oltra, enles seues intervencions al Parlament, en les seues al·locucions i explicacions assossegadescom a portaveu del Consell cada divendres, o en el paper d’amalgamar un idearipolític valencià pensat i centrat en donar respostes a les necessitats de lamajoria social valenciana.
Algúpensa que el canvi que vàrem viure el 2015 haguera segut possible sense lapresència d’esta dona al capdavant? Segurament no. Ni tampoc l’estabilitatactual i futura d’un Govern com el valencià, exemple de tot l’Estat icapdavanter en polítiques innovadores. Un executiu que, malgrat les dificultatspròpies de la gestió diària i el soroll de fons que alguna caverna mediàticavulga intentar visualitzar, ha donat mostra de solidesa i competència.
No,tot no val en política. Quan no hi ha arguments convincents i s’ha d’utilitzarl’atac personal per a desacreditar una acció política, es que l’acció era tanpotent que no tenia resposta possible, queda en evidència qui utilitza l’atac ireforça a qui ha emprat l’acció.
Coma mostra un botó. La gestió de Mónica Oltra al capdavant de la Conselleria dePolítiques Inclusives ha estat nominada als Premis Europeus de Serveis Socials2020. Quan abans Europa sols feia que posar-nos denuncies per la mala gestió econòmicai del territori. Esta nominació ve a corroborar que anem pel bon camí, el detransformar la societat valenciana. Cada pas que ella dona ens ajuda a millorarcom a poble, a recuperar drets col·lectius i individuals, a sentir-nosorgullosos de viure en esta la nostra terra. Jo estic amb Mónica.