Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
L’Ajuntamentde Paiporta ha aprovat en el ple d'aquest dijous la moció deCompromís que compromet al consistori a impulsar la divulgació delsdrets de mort digna i reclamar l'elaboració d'una llei d'eutanàsia.La localitat es converteix així en el primer municipi del PaísValencià en donar suport actiu a la despenalització de la mortdigna.
La proposta, aprovada malgrat l’oposició del PartitPopular, recull el compromís de l’Ajuntament de Paiporta, quehaurà de donar suport a la divulgació dels drets que permeten alsciutadans i a les ciutadanes a afrontar el procés de morir endignitat segons les seues creences i decisions i reclamarl'elaboració d'una llei d'eutanàsia. Per tant, es formarà de laplantilla municipal sobre els drets de la ciutadania al final de lavida i el Document de Voluntats Anticipades.
“Lareivindicació de l’eutanàsia o mort digna és no és només unainiciativa per caritat o humanitat, es tracta de la defensa d’undret, de la llibertat i la dignitat humanes. En cap moment és unaobligació, sinó un acompanyament per a qui desitja posar fi al seupatiment, sense haver de viatjar a l’estranger o utilitzar mètodespoc segurs, per a fer-ho” reivindica IsabelMartín,alcaldessa de Paiporta. El ple va comptar amb la presència de MaríaJosé Alemany, vicepresidenta de l’associació Dret de Mort DignaComunitat Valenciana i MarAlcañiz, membre de la JuntaDirectiva de l’associació, qui acolliren ambemoció lamoció.
Per altra banda, la moció compromet al consistori aoferir una pedagogia cívica, mitjançant la divulgació de l’acord,i el dret a una mort digna, a més d’impulsar xarrades informativesi activitats en centres assistencials, educatius i culturalsmunicipals. També implica l’elaboració de campanyes en elsmitjans de comunicació municipals així com edició de tríptics, defàcil accés a la ciutadania.
Segons afirma RafaGadea,regidor de Benestar Social, “la llibertat és necessària per apoder decidir el projecte de vida que cadascú puga triar per a simateix i aquest projecte de vida inclou la possibilitat d’escollirel moment i la forma del seu acabament”.
La iniciativa deCompromís suposa que l’administració facilitarà el tràmit delDocument de Voluntats Anticipades des de l'Oficina d'AtencióCiutadana de l'Ajuntament (UNICA), juntament amb una completainformació per tramitar-lo. A més, la Corporació municipalrecolzará les propostes en el Congrés per despenalitzarl'eutanàsia.