Ir al contenido principal

Los proveedores de Ford se constituyen en Entidad de Gestión y modernización

Només tres polígons de la Comunitat s'han constituït en EGM i dues d'ells són d'Almussafes: Polígon Nord, a principis de 2020, i el Joan Carles I ara

Ratificación Asamble./EPDA
Ratificación Asamble./EPDA

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Almussafes s'ha convertit enl'únic municipi valencià amb dues entitats de gestió i modernització enratificar el passat 9 de desembre l'assemblea de propietaris del polígon JoanCarles I la constitució de la seua EGM, confirmant així el paper de les àreesindustrials del municipi, gestionades per APPI, com a pol econòmic id'innovació de la Comunitat Valenciana també pel que fa a la seua gestió.L'Ajuntament va aprovar en el ple aquest 21 de desembre la constitució de laEGM i la subscripció del conveni de col·laboració amb l'entitat.

En una assemblea celebrada demanera presencial i amb possibilitat de connexió online amb els propietaris queaixí ho van decidir, els representants del 73,3% del valor cadastral totald'aquesta àrea industrial, la qual cosa suposa el 5 5,56% dels 99 titulars deles parcel·les que conformen el polígon industrial dels proveïdors de Ford, havotat a favor de la constitució de la EGM.

Després de l'aprovació pel ple,l'Ajuntament remetrà la documentació perquè es registre en Conselleria i unavegada signat el conveni de col·laboració subscrit per totes dues parts,signatura que es realitzarà abans que concloga 2021, s'enviarà al Registre dela Propietat.

L'alcalde del municipi, ToniGonzález, va destacar durant l'assemblea de ratificació de propietaris que laEGM del Polígon Joan Carles I és la segona que es constitueix en tota laComunitat Valenciana a partir d'una associació voluntària després de la EGM delPolígon Nord, també a Almussafes.

Respecte al projecte, González harecordat els beneficis que l'àrea industrial, fins ara “molt ben gestionada perAPPI”, es constituïsca com EGM. Per a començar, la EGM està emparada per unmarc jurídic que li atorga la Llei autonòmica de Gestió i Modernització d'ÀreesIndustrials que, a més, li permet rebre quantioses subvencions no solsautonòmiques sinó també nacionals i europees en un moment especialment propicidavant la injecció de capital des de la Unió Europea com a mesura contra lacrisi provocada per la Covid-19.

“Constituir-nos com EGM és vitali fonamental per a poder rebre subvencions per a infraestructures que portemtemps reclamant com el baixador de Renfe o com les necessàries infraestructureshidràuliques per a evitar episodis d'inundacions com la del passat 5 de novembre”,ha recordat el primer edil.

Així mateix, ha mostrat elcompromís de l'Ajuntament a donar suport a la EGM amb l'aportació del 30% delpressupost total d'aquesta entitat de gestió. En aqueix sentit, l'alcalde hademostrat aquest compromís municipal amb la inclusió en els pressupostosmunicipals aprovats dilluns passat dels 300.000 euros necessaris per a posar enmarxa el projecte de polígon intel·ligent que va elaborar l'Agència Valencianade la Innovació (*AVI).

Facilitats per als associats

Per part seua, el president deAPPI i president de la futura Junta de la EGM, Vico Valero, ha assenyalat queen els estatuts de l'entitat s'ha intentat incorporar algunes millores per alstitulars de les parcel·les com incrementar la flexibilitat en el pagament de lesquotes en cas que les naus es queden buides o permetre la delegació parcial delvot en els inquilins sol per a aquelles qüestions que afecten a aquests mentremantenen la potestat del vot per a tot allò que implique un compromís a llargtermini.

Tant el president com l'alcaldehan coincidit en com constituir-se en EGM suposarà un increment del poderadministratiu d'una àrea industrial que ja compta amb una gran influència anivell estratègic i econòmic dins de la Comunitat Valenciana.

En aqueix sentit, la gerent deAPPI, que també ha sigut proposada com a gerent de la nova entitat, RominaMoya, ha insistit que gràcies a la constitució de la EGM i a la Llei autonòmicaque busca modernitzar les àrees industrials, el Polígon Joan Carles I podràdesenvolupar grans projectes com el de polígon intel·ligent.

Amb la ratificació per part delspropietaris votada en l'assemblea del 9 de desembre i després que l'Ajuntamenthaja aprovat en el ple la subscripció del conveni amb l'entitat, només quedapendent que se subscriga aquest conveni per part de totes dues parts en un acteque tindrà lloc pròximament. Després, la Generalitat inclourà al Joan Carles Ien el registre de EGM de la Comunitat donant per conclòs el procés deconstitució iniciat fa un any.

Sobre el autor

REDACCIÓN
Lo más leído