Ir al contenido principal

València es postula com a candidata als premis Goya en el centenari del naixement de Luis García Berlanga

La regidora Sandra Gómez ha assegurat que «acollir esta gala és un dels millors homenatges per a reconéixer, des de la seua ciutat, a un dels directors més importants d'Espanya»

Reunio? Premis Goya
Reunio? Premis Goya

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Laregidora de Turisme i presidenta de la Fundació Turisme València,Sandra Gómez, ha presidit este matí una primera reunió ambprofessionals del sector audiovisual en la qual «hi ha hagut unsuport rotund a la iniciativa que València es postule com a ciutatper a acollir la gala dels premis Goya en el futur». Es tracta d'unprojecte a mitjan termini, amb intenció d'optar a la seua 35enaedició en 2021, «any en què celebrem el centenari del naixement deLuis García Berlanga, un dels més prestigiosos directors espanyols,nascut a València, cofundador de l'Acadèmia de Cinema i presidentd'honor des de 1986 fins a 2010».

«Acollirla gala dels Goya coincidint amb el centenari de Berlanga és un delsmillors homenatges que podem impulsar per a reconéixer, des de laseua ciutat, a un dels directors més importants d'Espanya», havalorat la edil. A més, ha assenyalat que «volem treballarprèviament este camí amb un full de ruta clar, de manera que tambéaspirarem als premis Feroz, els premis de la crítica».

Enla reunió de treball, per part del sector audiovisual valencià, hanparticipat representants de l'Institut Valencià de Cultura, AcadèmiaValenciana de l'Audiovisual, Associació de Professionals de laProducció Audiovisual, Associació Productors de l'AudiovisualValencià (PAV), Associació d'Empreses de Servicis de l'AudiovisualValencià (AESAV), Associació Valenciana de Productors Independents(AVAPI), Associació de Treballadors de l'Audiovisual de la ComunitatValenciana (ATRAU), Associació Valenciana d'Empreses de ProduccióAudiovisual i Productors Independents (AVANT) i AssociacióValenciana de Productors d'Animació (AVEPA).

Junta la València Film Office i València Convention Bureau, la reuniós'ha enfocat a liderar, conjuntament, la candidatura de la ciutat pera acollir la gala dels Goya. Sandra Gómez ha destacat que l'objectiude la trobada ha sigut «sumar la complicitat, tant de lesinstitucions públiques com del sector audiovisual, per a presentaruna candidatura madura i consensuada. Volem que siga un projecte detots, que ens permeta sentir-nos orgullosos dels nostresprofessionals, donar suport a la cultura i el talent, i incrementarel reconeixement i visibilitat de la nostra ciutat».

Aixímateix, ha afegit la regidora que «València té opcions reals per aoptar als Goya, no solament perquè compta amb una indústriaaudiovisual desenvolupada i consolidada, sinó perquè a més disposad'infraestructures, connexions aèries i terrestres i la capacitatd'organització».

Durantla reunió, s'ha coincidit que «és interessant plantejar-ho a dosanys vista, acompanyat del pla de promoció del cinema valencià iaprofitant les oportunitats que sorgixen per a consolidar Valènciacom a una destinació cinematogràfica amb possibilitats, ambiniciatives com a optar als premis Feroz o la Trobada entreAssociacions Audiovisuals d'Espanya i Portugal», ha assenyalatSandra Gómez.

Elsector ha mostrat unanimitat davant les possibilitats de la ciutatper a acollir la gala dels Goya, que «permetria donar visibilitat ala ciutat i potenciar la indústria audiovisual valenciana». «Perexemple, l'Ajuntament de Sevilla va calcular que l'impacte econòmicde l'esdeveniment va suposar al voltant de cinc milions d'euros, perla qual cosa es tracta d'un esdeveniment rendible; no solament anivell de visibilitat de València sinó també d'impacte directe ala ciutat», ha afegit.

Sobre el autor

REDACCIÓN
Lo más leído