Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
La localitat deQuartell inicia hui les seues festes patronals amb la tradicionalPlantà del Pi. La jornada festiva començarà a les 18:30 hores ambun berenar dels jubilats a la plaça Francisco Sebastián Langa, quetambé podran gaudir dels pasdobles. A les 23 hores, a la plaçaEspanya, hi haurà balls populars i tradicionals a càrrec del grupde danses ‘La Calderona’ de Nàquera, junt als dolçainers dePuçol. I a les 24 hores es realitzarà la tradicional Plantà delPí, acte que donarà inici a les festes. Com a colofó es farà uncorrefoc pel recorregut de costum i a continuació cordà a càrrecdels Amics de la Cordà de Quartell i música d’una orquestra.
Els bous alcarrer seran els protagonistes demà dissabte 22 amb el Dia del Bou.A les 12:30 hores hi haurà un tancament infantil amb carretons, i ales 13 hores, volteig de campanes com a senyal de festa.. A les 13:30hores començarà al bar de la Plaça correbars amb xaranga i per lavesprada, a les 18:30 hores, pujà del caixó del bou fins alLlavaner amb dolçaina i tabal. El primer bou del poble serà a les19 hores, i a continuació vaques i la cagà del manso. Per la nit hihaurà bou embolat i orquestra.
El diumenge 23 escelebrarà el Dia de l’Àngel Custodi amb despertà, cercavila isolemne missa en honor a l’Àngel Custodi cantada per la coral dela Unió Musical Quartell. A les 13 hores es realitzarà eltradicional dineret i a les 21 hores processó pels carrers deQuartell i, en acabar, mascletà nocturna de la pirotècnica JM lluchal carrer l’Arap. Per a acabar, concert a càrrec de la UMQuartell.
Els xiquets seranels protaginistes el dilluns 24. A les 10 hores començaran lesactivitats amb una despertà infantil a càrrec dels Amics de laCorda de Quartell. A més, els menuts podran gaudir també d’unparc aquàtic i berenar d’orxata i fartons a la plaça FranciscoSebastián Langa. A les 15 hores hi haurà dinar per als socis acàrrec de la Penya Valencianista, i a les 17 hores, jocs també. Ales 19 hores es realitzarà contacontes, gimcana i per la nitplaybacks de grans i menuts.
Penya Taurina
El dimarts 25 escelebra el Dia de la Penya Taurina amb vaques i bous, així com eldinar per als socis. I el dimecres 26 es commemorarà el Dia de lesQuintes amb xaranga, xopà, fotomató, discomòbil i teatre envalencià a càrrec de la companyia Pànic Escènic amb la comèdia‘Mamás’.
El dijous 27 seràel Dia de la Germanor i el Picadero. la jornada començarà a les12:30 hores amb cucanyes i per la vesprada bous al carrer.
El concurs depaelles es farà el divendres 28, el Dia de la Cavalcada, que ompliràd’humor i originalitat els carrers del municipi a les 19 hores. Elsmillors disfresses aconseguiran el preciat pernil. En acabar es faràla ja tradicional processó del pernil a càrrec de l’associaciócultural Penya Pub Ollar.
Rock en valencià
El Dia del Bou escelebra el dissabte 29 amb bous i vaques i un concert de rock envalencià amb tres grups: Inèrcia, Assekes i El Diluvi.
Finalment,el Dia de Santa Anna es celebrarà el diumenge 30 de juliol, últimdia de les festes patronals de Quartell. A les 8 hores es dispararàl’última despertà i a les 12 hores començarà la missa en honora Santa Anna cantada per la coral de la UM Quartell. Per la vesprada,a les 20 hores, es farà el passacarrer a càrrec de la Banda deCornetas i Tambores de Nuestra Señora del Carmen de Molina de Aragóni de la banda UM Quartell. Per concloure, processó i mascletànocturna.