Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
À Punt estrena este dilluns 7 de setembre, a les 22.45 hores, ‘Panorama’, un nou programa setmanal de reportatges que analitzarà l’actualitat de la Comunitat Valenciana amb una mirada centrada en les causes, les conseqüències i els protagonistes.
L’espai arriba al prime time amb l’objectiu d’anar més enllà de la notícia i aportar dades, context i diferents punts de vista sobre alguns dels assumptes que marquen l’agenda valenciana. El primer programa estarà dedicat a tres qüestions d’especial actualitat: els incendis forestals, l’impacte del turisme i l’inici del curs escolar.
Els incendis de l’estiu, en el punt de mira
El primer reportatge posarà el focus en els incendis forestals que han afectat la Comunitat Valenciana durant este estiu, amb prop de 10.000 hectàrees arrasades. Entre els episodis analitzats hi haurà els registrats a la Vall d’Uixó, Segorbe i el Saler, així com els que han afectat la serra d’Espadà.
‘Panorama’ abordarà l’evolució d’uns incendis que presenten una capacitat destructiva creixent i que han obligat a mobilitzar milers de persones i centenars d’efectius durant els episodis més greus.
El programa comptarà amb experts en extinció forestal, veïns afectats i responsables institucionals per analitzar què ha passat i quins són els reptes de futur. També s’hi abordarà el fenomen dels anomenats incendis de sisena generació i la necessitat d’adaptar la prevenció i la resposta davant d'este tipus d’emergències.
Turisme i habitatge, el segon gran assumpte
El segon reportatge se centrarà en l’impacte del turisme sobre la Comunitat Valenciana, un sector que representa prop del 20 % del PIB autonòmic.
El programa analitzarà la relació entre visitants i residents i, especialment, les conseqüències que l’augment del turisme pot tenir sobre el mercat de l’habitatge, tant pel que fa als preus de compra com als lloguers.
Un altre dels debats que abordarà ‘Panorama’ serà la possible implantació d’una taxa turística per als visitants que arriben a la Comunitat Valenciana, una qüestió que continua generant posicions enfrontades.
L’inici de curs i la possible vaga docent
El tercer eix de l’estrena serà l’inici del curs escolar, marcat per la incertesa sobre les mobilitzacions del professorat de l’ensenyament públic i la possibilitat d’una nova convocatòria de vaga.
‘Panorama’ recollirà les posicions de sindicats educatius, famílies i administració, en un moment en què les organitzacions docents mantenen les seues reivindicacions i les famílies afronten també l’augment de les despeses associades a la tornada a les aules.
L’espai analitzarà així un començament de curs pendent de les decisions que es puguen adoptar durant els pròxims dies i del possible impacte de les mobilitzacions sobre l’alumnat.
Amb ‘Panorama’, À Punt reforça l’aposta per la informació de proximitat i els formats d’anàlisi, amb reportatges destinats a explicar no només què passa, sinó també les causes, les conseqüències i les diferents perspectives que hi ha darrere de cada assumpte.
El programa s’emetrà cada dilluns a les 22.45 hores en À Punt. El primer episodi es podrà vore este 7 de setembre.