Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria destinarà 17.200 euros en subvencions per a donar suport a les associacions veïnals i les comissions de festes de les urbanitzacions del municipi amb l’objectiu de fomentar l’organització d’activitats lúdiques, culturals i festives al llarg de l’any.
Les ajudes es concediran mitjançant concurrència competitiva i busquen reforçar el teixit associatiu, afavorir la convivència entre el veïnat i mantindre vives les tradicions en les diferents urbanitzacions i zones residencials del terme municipal.
De les festes d’estiu a Nadal
Les subvencions podran destinar-se a activitats organitzades durant les festes d’estiu, Pasqua, Halloween, Nadal, Cap d’Any o altres celebracions populars que tinguen lloc a les urbanitzacions de Riba-roja.
Entre les despeses subvencionables figuren el lloguer d’inflables, projeccions de cinema, tallers, activitats de dinamització comunitària, publicitat i difusió dels actes, així com el lloguer de taules, cadires, escenaris, tanques, sanitaris químics o instal·lacions provisionals de llum.
Qui pot optar a les ajudes?
Podran presentar la seua sol·licitud les associacions de veïns i les comissions de festes legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents.
En aquelles urbanitzacions on no existisca una comissió festera, també podran optar a les subvencions altres associacions veïnals del municipi, sempre que complisquen els requisits establits en les bases.
Com es repartiran els diners?
Les bases reguladores establixen que la meitat del pressupost (8.600 euros) es distribuirà en funció de la població censada de cada urbanització, mentre que l’altra meitat es repartirà de manera equitativa entre les entitats beneficiàries.
L’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha destacat que estes subvencions “contribuïxen a vertebrar el municipi a través de les associacions i les entitats que impulsen activitats festives i de convivència en les urbanitzacions”, afavorint així la cohesió social entre tots els veïns.