Ir al contenido principal

Cristina Plumed també sap de falles (i molt): este és el premi que acaba de rebre

La presidenta d'Asecam, distingida amb el Premi Diana, un reconeixement que posa en valor la trajectòria, la dedicació i l'aportació de les dones a la societat

BORJA PEDRÓS
Cristina Plumed recibe un premio de la Falla La Vila de Sagunt.
Cristina Plumed recibe un premio de la Falla La Vila de Sagunt.

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

A Cristina Plumed Pérez estem acostumats a vore-la parlant d'empreses, d'indústria, d'inversions i del futur econòmic del Camp de Morvedre. Però qui la conega un poc sabrà que hi ha un altre món en el qual també es mou com peix en l'aigua: el de les Falles. I no precisament des de fa quatre dies.

La presidenta de l'Associació d'Empresaris del Camp de Morvedre (Asecam) acaba de ser reconeguda amb el Premi Diana, una distinció amb la qual la comissió que l'atorga vol reconéixer i visibilitzar la trajectòria, la dedicació, el compromís i l'aportació de les dones a la societat.

Per tant, encara que el guardó arriba des del món faller, no es tracta d'un premi a la seua trajectòria en les Falles, sinó d'un reconeixement més ampli a la seua implicació en diferents àmbits de la societat. I, en el cas de Cristina Plumed, el currículum dona per a parlar-ne una bona estona.

Però comencem per la seua faceta més festiva, que potser és menys coneguda fora dels casals. La seua història amb les Falles va començar en 1991, a la Falla Plaça Ibèrica, on va ser fallera major infantil i, anys després, fallera major. Però la cosa no es va quedar ahí. En 2008 va ser elegida fallera major de la Junta Fallera de Sagunt, un dels moments més destacats de la seua trajectòria fallera.

Des d'aleshores, ha continuat vinculada activament a la festa, tant des de la Falla Plaça Rodrigo com a través de la Federació Junta Fallera de Sagunt i de diferents iniciatives culturals i organitzatives. En definitiva, que experiència fallera no li'n falta.

De les reunions empresarials als casals fallers

I és que Cristina Plumed ha sabut compaginar dos mons que, a primera vista, poden semblar molt diferents. En l'àmbit professional és empresària i directiva de Pérez Plumed, SL, presidenta d'Asecam i AfinSGR, i vicepresidenta provincial de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV).

Una agenda de responsabilitats que ha combinat amb la seua participació en la vida fallera de Sagunt, una vinculació que ja suma 35 anys.

El Premi Diana posa ara el focus en eixa trajectòria personal i professional, i en el compromís d'una dona que ha assumit responsabilitats en el teixit empresarial sense deixar de participar en la vida cultural i festiva de la ciutat.

Així que ja ho saben: Cristina Plumed no només entén d'empreses i d'economia. De Falles, també en sap una bona cosa. I ara suma un nou reconeixement al seu currículum, encara que esta vegada el premi va molt més enllà de la festa.

Sobre el autor

BORJA PEDRÓS
BORJA PEDRÓS

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído