Ir al contenido principal

Faura acull este diumenge un espectacle de dansa protagonitzat per dones de la Vall de Segó

L'Escorxador serà l'escenari d'una creació col·lectiva que combina moviment, memòria i reflexions sobre la identitat dels pobles de les Valls

BORJA PEDRÓS
Una activitat recent.
Una activitat recent. // EPDA

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La dansa contemporània es convertix en una ferramenta per a reflexionar sobre la identitat, la memòria i la manera de viure a la Vall de Segó. Este és el punt de partida de Fulles de tardor. Cos com a territori comú, un projecte impulsat per Hort-Art que culminarà este diumenge 18 d'octubre, a les 18 hores, amb una mostra de creació col·lectiva a l'Escorxador de Faura.

La proposta combina art, participació ciutadana i reflexió sobre el futur dels pobles de les Valls. Al llarg del projecte s'han desenvolupat tallers, trobades i espais de creació que han permés explorar la relació entre les persones i el paisatge que les envolta, amb una atenció especial a les experiències i els records compartits.

Una de les parts centrals de la iniciativa és el treball d'investigació coreogràfica realitzat per un grup de dones de la Vall de Segó, que han participat en diferents laboratoris de creació. A través del moviment i de les seues pròpies vivències, les participants han construït una proposta artística que es presentarà públicament este diumenge.

Des d'Hort-Art expliquen que la iniciativa partix d'una idea: les persones no vivim de manera aïllada, sinó que estem condicionades pel territori, la cultura i les relacions que establim. "L'aire que respirem, l'aigua que travessa el paisatge, els aliments que ens sostenen i les memòries que heretem ens recorden que allò que som com a individus, en realitat, és una composició de relacions en permanent transformació", assenyala Àlex Guerra, d'Hort-Art.

Una activitat recent.
Una activitat recent. - EPDA

Una reflexió sobre el futur dels pobles de les Valls

El projecte també ha volgut portar esta reflexió més enllà de l'escenari. Entre les activitats organitzades figura un taller a l'IES la Vall de Segó dedicat a la memòria, així com una taula redona oberta sota el títol Territoris i identitats: Què fem?.

En esta trobada participen representants dels ajuntaments de les Valls: Consol Duran, alcaldessa de Faura; Lara González, alcaldessa de Quart de les Valls; Cristina Marqués, alcaldessa de Quartell; i José Álvarez, alcalde de Benifairó de les Valls. L'objectiu és compartir reflexions sobre la identitat del territori i les possibilitats de futur dels municipis.

Per a Pere Bodí, la Vall de Segó és molt més que un conjunt de pobles. És un territori format per hortes, séquies, camins, tarongers, infraestructures, records i formes de vida que es relacionen i evolucionen constantment.

Esta visió és la que inspira la creació artística del projecte, que proposa entendre el cos com una part més del paisatge i recuperar les experiències quotidianes com a material per a la dansa.

'Fulles de tardor. Cos com a territori comú' compta amb l'impuls de l'Ajuntament de Faura i pretén acostar la creació contemporània a la ciutadania, fent partícips els veïns i veïnes d'una proposta que posa en valor la cultura i la memòria compartida de la Vall de Segó.

La mostra d'este diumenge serà el resultat d'este procés de treball col·lectiu, en el qual les participants traslladaran al moviment les seues experiències i la seua manera d'entendre el territori.

Sobre el autor

BORJA PEDRÓS
BORJA PEDRÓS

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído