Ir al contenido principal

La guitarra pren Quartell: nits de flamenc, música clàssica i emoció en viu

El festival Joaquín Rodrigo ompli espais emblemàtics del municipi amb una programació que unix tradició, talent internacional i arrels valencianes

BORJA PEDRÓS
Festival de Guitarra Joaquin Rodrigo a Quartell.
Festival de Guitarra Joaquin Rodrigo a Quartell.

Quartell arranca la seua temporada estiuenca amb cultura en majúscules. “El nostre compromís amb el festival de guitarra Joaquín Rodrigo respon a l’aposta ferma per la difusió de l’obra del compositor amb arrels al poble”, afirmava Pepe Sebastián, regidor de Cultura. En arribar juny, la guitarra clàssica, el flamenc o fins i tot la música simfònica despleguen el seu encant en diversos espais d’un poble que espera l’arribada de la programació.

El Festival Internacional de Guitarra Joaquín Rodrigo arranca el divendres 12 a les 20 h a l’Auditori de Quartell, amb la presentació de l’espectacle de dansa espanyola “Point”, a càrrec del Grup Manoamano Dansa.

Les nits de dissabte sempre tenen un ressò especial; en este cas, el 13 de juny a les 22:30 h, la Plaça de l’Ajuntament acollirà l’actuació del Duo musical Jorge “El Cigarra” i Sandra Pérez, en una nit dedicada al flamenc i a la música popular. Este espectacle comptarà amb la participació d’un públic que vol gaudir de la música en el seu sentir més festiu i desenfadat; una proposta que ha anat creixent amb els anys.

El següent cap de setmana es reserva per a “Almas Flamencas”, un espectacle que es presentarà a les 19 h a l’Auditori de Quartell.

El dissabte 20 de juny a les 22:30 h, el guitarrista clàssic Romilio Orellana presentarà al Molí Nou un concert íntim dedicat al repertori per a guitarra clàssica.

La cloenda del festival es viurà el diumenge 21 de juny a les 19:30 h a l’Auditori de Quartell. S'hi interpretarà la Suite per a Guitarra i Orquestra “Nacido en Valencia”, música original composta per Alfred Feenstra amb arranjaments, orquestració i direcció musical d’Enrique Roel. Serà una orquestra simfònica de 25 músics, amb la participació especial de la guitarrista russa Vera Danilina. “Estic absolutament feliç de formar part d’este projecte per interpretar esta música meravellosa, profunda, fràgil i essencial, que en este moment sent molt pròxima a mi”, apuntava la guitarrista.

El Festival Internacional de Guitarra Joaquín Rodrigo se celebra a Quartell des de 2015, impulsat per l’Ajuntament de Quartell, i s’ha consolidat com una de les propostes culturals més singulars de la Comunitat Valenciana dedicades a la guitarra clàssica i al flamenc.

El festival va nàixer per iniciativa d’Alfred Feenstra, veí del pròxim municipi de Benavites, amb el propòsit de retre homenatge al compositor universal Joaquín Rodrigo. La vinculació del mestre amb la Vall de Segó està àmpliament documentada: son pare, Joaquín Rodrigo Peirats, era natural d’Almenara, mentre que sa mare, Juana Vidre Ribelles, va nàixer a Quartell.

Este arrelament territorial dona sentit a un projecte que, edició rere edició, manté viva la música i el llegat d’un dels compositors més importants del segle XX. Joaquín Rodrigo va atorgar a la guitarra un lloc sense precedents dins de la música simfònica i concertística, i la va convertir en protagonista d’obres fonamentals del repertori universal. Esta relació entre territori, memòria i música constituïx l’eix central del festival.

WhatsApp Image 2026 06 08 at 11.40.43 (1)
Cartell. / EPDA

 

Sobre el autor

BORJA PEDRÓS
BORJA PEDRÓS

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído