Ir al contenido principal

Només quatre obres del Sagunt a Escena estan en valencià, una xifra "insuficient" per a Compromís

La formació reclama més inversió per a "recuperar el prestigi" del festival i demana una programació "estable" en el Teatre Romà durant tot l'any

BORJA PEDRÓS
Una de les obres de la programació del Sagunt a Escena 2026.
Una de les obres de la programació del Sagunt a Escena 2026. // EPDA

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La presència del valencià al festival Sagunt a Escena continua sent insuficient per a Compromís. La coalició ha valorat positivament que enguany la llengua pròpia torne a estar present en la programació del Teatre Romà, però considera que quatre espectacles representen només el 25% de les funcions programades en el monument i reclama una aposta molt més decidida.

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de Sagunt, Maria Josep Picó, sosté que el festival necessita recuperar el prestigi que, al seu parer, ha anat perdent amb el pas dels anys. Segons afirma, ha deixat de ser un referent internacional per a convertir-se en un "festival d'estiu", una qualificació que considera allunyada del potencial cultural del Teatre Romà i de la ciutat.

En este sentit, la formació defensa que el certamen necessita més inversió i un pressupost equiparable al d'altres grans festivals de teatre clàssic, com el de Mèrida, així com una major implicació tant de les administracions públiques com de la iniciativa privada.

La portaveu de Compromís a Sagunt, Maria Josep Picó, amb el cartell del Sagunt a Escena 2026.
La portaveu de Compromís a Sagunt, Maria Josep Picó, amb el cartell del Sagunt a Escena 2026. - EPDA

Una programació estable més enllà de l'estiu

Compromís també insistix en la necessitat que el Teatre Romà dispose d'una programació cultural continuada durant tot l'any. La coalició recorda que esta proposta ja va ser aprovada per unanimitat en el ple municipal del passat mes de febrer, arran d'una moció presentada pel grup valencianista.

Per a Maria Josep Picó, el Ministeri de Cultura hauria d'assumir un paper més actiu en l'organització del festival, seguint el model del Festival Internacional de Teatre Clàssic de Mèrida, on participa de manera directa i aporta una important dotació econòmica.

A més, la portaveu defensa que la futura programació estable del Teatre Romà hauria de comptar amb la participació de l'Ajuntament de Sagunt, especialment de la Regidoria de Cultura, així com de les entitats culturals i cíviques del municipi. També aposta per implicar el sector de l'hostaleria i del turisme perquè contribuïsquen a consolidar l'activitat cultural al voltant del monument durant tot l'any.

Sobre el autor

BORJA PEDRÓS
BORJA PEDRÓS

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído