Ir al contenido principal

Lo Rat Penat clausurarà el curs en una taula redona sobre la presència de la llengua valenciana en l'ensenyança

L'entitat combinarà l'entrega de diplomes amb una reflexió sobre la situació de la llengua valenciana en les aules

Logotipo de El Periódico de Aquí
Taula redona sobre la situació de la llengua valenciana en l'ensenyança que celebrarà Lo Rat Penat.
Taula redona sobre la situació de la llengua valenciana en l'ensenyança que celebrarà Lo Rat Penat. // EPDA

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

El pròxim divendres 26 de juny, a les 19:00 h, Lo Rat Penat celebrarà en el Saló Constantí Llombart de la seua sèu social, situada en el carrer Trinquet de Cavallers, 9 de Valéncia ciutat, l'acte de clausura del curs 2025-2026.

Durant l'acte se procedirà a l'entrega dels diplomes als alumnes que han superat satisfactòriament els Cursos de Llengua i Cultura Valencianes, aixina com el Curs d'Iniciació a la Poesia Valenciana i el Curs d'Interpretació i Direcció Escènica, disciplines que formen part de l'oferta formativa que Lo Rat Penat ve desenrollant des de fa décades en el seu compromís permanent en la defensa, promoció i difusió de la llengua i la cultura valencianes.

L'acte serà obert pel president dels Cursos de Llengua i Cultura Valencianes, Òscar Rueda, qui dirigirà unes paraules als alumnes en un any en el que es commemora el 76 aniversari d'estos cursos, que s'impartixen de manera ininterrompuda des de 1949 i que han format a milers de valencians compromesos en la conservació del nostre patrimoni cultural i idiomàtic.

La Regina dels Jocs Florals, Immaculada Traver Badenes, presidirà l'acte i l'entrega de diplomes, mentres que la clausura institucional correrà a càrrec de l'Hble. Sr. President de Lo Rat Penat, Josep Vicent Navarro Raga.

Com a part central de la jornada, se celebrarà la taula redona titulada «La llengua valenciana, expulsada de les aules. Reivindicació dels professors titulats per Lo Rat Penat que pergueren el seu lloc de treball (1982-2026)», un espai de reflexió i denúncia sobre les conseqüències que han patit els docents formats en esta institució cultural des de que una decisió política els retirà en 1982 el seu reconeiximent oficial.

La taula estarà integrada per Antoni Atienza, Elvira Llorca i Carmel Roda, qui aportaran el seu testimoni i la seua experiència sobre una situació que ha supost, durant més de quatre décades, la marginació professional de numerosos mestres titulats per Lo Rat Penat i la progressiva desaparició, dins de les aules, de la llengua valenciana pròpia.

En este acte, Lo Rat Penat reafirma el seu compromís històric en la defensa de la llengua valenciana, la llibertat educativa i el reconeiximent de la llabor dels docents que, des de 1982 fins a l'actualitat, han treballat per la transmissió del nostre llegat cultural a les noves generacions.

Lo Rat Penat convida a tots els socis, alumnes, professors i valencians compromesos en la cultura pròpia a participar en esta jornada de reconeiximent, memòria i reivindicació.

Cartel anunciador de la taula redona sobre la situació de la llengua valenciana en l'ensenyança que Lo Rat Penat celebrarà el pròxim 26 de juny dins de l'acte de clausura del curs 2025-2026.
Cartel anunciador de la taula redona sobre la situació de la llengua valenciana en l'ensenyança que celebrarà Lo Rat Penat. - EPDA

 

Sobre el autor

Logotipo de El Periódico de Aquí
REDACCIÓN EPDA
Ver biografía
Lo más leído