Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
Álvaro Gonzalvo ha assumit l'alcaldia de Moncada centrant les seues primeres 48 hores de gestió en l'anàlisi de la situació dels serveis bàsics del municipi. L'agenda dels dos primers dies del nou primer edil s'ha articulat al voltant de la neteja viària, el manteniment de l'asfaltatge i l'atenció a les necessitats dels col·lectius vulnerables.
“Vull una alcaldia al carrer, que parle amb la gent i que resolga els problemes del dia a dia: la neteja, els clots i els serveis bàsics per al benestar dels moncadins i moncadines”, va declarar Gonzalvo en iniciar les seues funcions, fixant el marc d'actuació de l'inici del seu mandat.
Primer dia
La primera de les trobades oficials de Gonzalvo va tindre lloc amb el gerent de Moncada Serveis Urbans (MSU), l'empresa pública que gestiona la neteja viària i el manteniment. L'objectiu de la reunió va ser avaluar l'estat actual del servici i establir les primeres línies de treball per a la seua revisió.
Posteriorment, el nou alcalde es va reunir amb la secretària municipal, la interventora i la cap de contractació de l'Ajuntament. Estes sessions de caràcter tècnic van servir per a coordinar el funcionament dels diferents departaments administratius i avaluar els processos de contractació de serveis públics.
En l'àmbit social, Gonzalvo va mantindre una reunió amb representants de l’Associació de persones amb discapacitat de Moncada (AMFISEP). Durant la trobada, el col·lectiu va transmetre les seues demandes en matèria d'accessibilitat, davant de la qual cosa l'alcalde va assenyalar que “la ciutat ha d’adaptar-se a les persones, especialment a aquelles que més suport necessiten”.
Segon dia
El segon dia de gestió es va centrar en l'estat de les vies públiques. Gonzalvo, acompanyat pel regidor d’Urbanisme, Pep Esplà, va inspeccionar el desenvolupament de les obres que s'estan executant al carrer Doctor Moliner, incloses en el Pla d’Asfaltatge 2026. L'actuació preveu la renovació del paviment, la millora dels embornals i la implantació d'una plataforma única per a vianants. “Quan parlem de Moncada hem de poder parlar d’això: de poder caminar tranquil, de tindre carrers cuidats i de barris que estiguen en condicions”, va declarar el primer edil durant la visita.
La jornada va continuar amb una sessió de treball amb l'oficina tècnica municipal per a repassar els projectes urbanístics pendents. Entre ells, es va analitzar l'estat de planificació del futur aparcament del Passeig de la Séquia, una infraestructura demandada pels residents de la zona.
Finalment, l'alcalde va tancar esta primera ronda de contactes amb una reunió amb el cap de la Policia Local, en la qual es van abordar qüestions relatives a la seguretat ciutadana i la coordinació policial en l'espai públic.