Ir al contenido principal

L'Entrada Mora, la gran novetat de les festes de la Mare de Déu del Puig 2026

Les activitats arrancaran demà, 2 de setembre, i s'allargaran fins al dia 18 amb les tradicionals paelles, l'Ofrena, espectacles nocturns i la cita de la Volta a Peu

Jorge Zaldivar
Festers de la Mare de Déu 2026 del Puig.
Festers de la Mare de Déu 2026 del Puig. // EPDA

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

El Puig de Santa Maria escalfa motors per a iniciar demà, dimecres 2 de setembre, les seues esperades Festes de la Mare de Déu del Puig 2026. El municipi afronta més de dues setmanes d'intensa activitat que combinaran els actes religiosos més tradicionals amb una àmplia oferta de música, gastronomia popular, activitats infantils, esport i solidaritat.

La principal novetat d'esta edició arribarà precisament en la jornada inaugural. A les 20.00 hores de demà 2 de setembre, els carrers de la localitat acolliran per primera vegada una Entrada Mora, organitzada pels festers amb la col·laboració de la Filà Mora Bohamirs de Sumacàrcer i la Unió Musical Santa Maria del Puig. Després de la desfilada, a les 21.30 hores, tindrà lloc el pregó oficial des del balcó de l'Ajuntament, seguit del tradicional repartiment d'orxata i fartons.

Tradició, paelles i els dies grans de la patrona

El programa continuarà el dijous 3 amb l'Entrada de la Murta i la Ronda de Cant Valencià. Un dels actes més multitudinaris serà la Gran Nit de les Paelles del divendres 4 de setembre al voltant del Monestir, amenitzada per l'Orquestra Montecarlo. Dissabte 5 s'organitzarà l'Ofrena Popular de Flors i el Sopar de Cabasset, que comptarà amb l'actuació Dreamteam Megamix a càrrec de Toni Peret i Quique Tejada.

Els dies centrals en honor a la patrona es concentraran el diumenge 6 i dilluns 7 de setembre. La missa solemne de diumenge estarà presidida per l'arquebisbe de València, Enrique Benavent, i precedirà la primera de les solemnes processons. Ambdós dies comptaran amb disparades de salves, mascletaes, castell de focs d'artifici i espectacles nocturns com el musical Legends i la comèdia del Mag Karim.

Esport, solidaritat i identitat local

La segona meitat de la programació inclourà el Dia dels Xiquets (8 de setembre), el Sopar dels Majors amb tribut a Nino Bravo (9 de setembre), el Sopar Solidari en favor d'entitats de l'Horta Nord (10 de setembre)Gran Cavalcada Humorística del divendres 11.

L'esport prendrà el relleu el cap de setmana amb les exhibicions de Tir i Arrossegament, la XXXIV Volta a Peu del Puig 8K (dissabte 12) i la Volta en bicicleta (diumenge 13), per a concloure finalment el divendres 18 de setembre amb una partida de frontó valencià.

L'alcalde, Marc Oriola, ha assenyalat que "són dates molt especials que ens conviden a retrobar-nos i mantindre vives les tradicions", mentre que la regidora de Festes, Tònica Martí, ha agraït la tasca de les huit cambreres, els seus clavaris i les entitats locals que fan possible el desplegament d'aquesta extensa agenda festiva.

Sobre el autor

Jorge Zaldivar
JORGE ZALDIVAR

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído