Ir al contenido principal

El festival Juliol Musical d'Albuixech explora les cares de l'amor en la seua sisena edició

La Plaça de la Llibertat acollirà durant els dissabtes del mes quatre cites gratuïtes que combinen bandes simfòniques, jazz, pop i música de cambra baix el lema 'Els amors particulars'

Jorge Zaldivar
Presentació del festival Juliol Musical d'Albuixech.
Presentació del festival Juliol Musical d'Albuixech. // EPDA

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Albuixech tornarà a convertir les nits de juliol en un espai de trobada per a la música amb la celebració de la sisena edició del Juliol Musical, una proposta cultural consolidada que enguany girarà al voltant del lema 'Els amors particulars'. El festival, organitzat per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Albuixech, comença dissabte i oferirà quatre cites gratuïtes a la Plaça de la Llibertat durant els dissabtes del mes de juliol. La present edició planteja un recorregut musical inspirat en la relació entre la música i l'amor, on cada concert oferirà una mirada singular sobre aquest concepte a través de formacions i estils diferents.

Veus institucionals del festival

La regidora de Cultura, Mari Luz Castellano, ha destacat que "el Juliol Musical és molt més que un cicle de concerts: és una aposta decidida per acostar la cultura a tota la ciutadania i convertir la música en un espai de trobada, convivència i creixement. Després de sis edicions, podem dir que el festival ja forma part de la identitat cultural d'Albuixech".

Per la seua banda, l'assessor a la direcció artística del festival, Carlos Benetó, ha explicat que "cada edició busquem construir un relat que done sentit a tota la programació. Enguany, Els amors particulars ens permet explorar, des de llenguatges musicals molt diferents, les múltiples formes d'entendre un dels sentiments més universals, sempre des de la màxima qualitat artística".

Quatre caps de setmana de programació

La programació s'obrirà el 4 de juliol amb 'L'amor i el vent', una trobada entre la Societat Musical d'Alboraia i la Societat Musical Eslava d'Albuixech. Esta cita dona continuïtat a la línia iniciada l'any passat de convertir el festival en un punt de trobada entre societats musicals de prestigi de la Comunitat Valenciana. L’11 de juliol serà el torn de la Lírica Big Band amb l'espectacle 'Jo ♥ Swing', una proposta que acostarà al públic l'energia de les grans formacions de jazz a través d'un repertori construït a partir de composicions i arranjaments propis.

La tercera cita arribarà el 18 de juliol amb 'Canciones de amor', un projecte liderat per la cantant Sarah Rope i el pianista i compositor Pau Cháfer, que proposa un viatge emocional per cançons icòniques del pop, el soul i l'òpera mitjançant una posada en escena elegant i intimista. El festival es tancarà el 25 de juliol amb 'Entre el clavel y la espada', del Quinteto Casulana, una proposta que combina música, literatura i reivindicació cultural. La jornada final comptarà també amb la participació de La Locomotora Jazz Band, que omplirà de ritme i ambient festiu els carrers d'Albuixech amb diverses actuacions itinerants.

A més de la programació estival, el projecte continua reforçant la seua dimensió educativa a través de Juliol Musical Educa, una iniciativa que apropa la música als escolars del CEIP Tomàs Albert mitjançant concerts didàctics dedicats a les diferents famílies instrumentals. Després de l'experiència dedicada a la percussió en 2025, enguany el protagonisme ha estat per als instruments de vent metall amb la participació de Spanish Brass.

Sobre el autor

Jorge Zaldivar
JORGE ZALDIVAR

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído