Ir al contenido principal

La garrofera, protagonista de la 4a Setmana de la Agricultura de Torrent

Del 24 al 28 de setembre, el Museu Comarcal de l’Horta Sud acollirà diferents activitats entorn a este arbre tant important en el patrimoni agrícola de la ciutat

Roda de prensa presentat la Setmana de l"Agricultura. EPDA
Roda de prensa presentat la Setmana de l"Agricultura. EPDA

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

LaSetmana de l’Agricultura de Torrent s’estrena el pròxim dia 24de setembre amb la garrofera con eix protagonista del programa. Aixís’ha presentat en la tradicional trobada amb el mitjans decomunicació per part de l’alcalde Jesús Ros,la regidora deCultura, Susi Ferrer, i la presidenta en el Museu Comarcal de l’HortaSud, Clara Pérez Per quart any consecutiu, la ciutat celebrarà unanova edició amb el títol ‘Garrofera,l’Ombra del Mediterrani”, “onposarem en valor el sector agrícola per a preservar la nostramemòria i el que era la nostra economia en el passat”, hadeclarat l’alcalde.


Elprograma d’activitats s’encetarà amb la xarrada ElDecret 201/2017 de venda per proximitat de productes primaris iagroalimentari, impartidaper ponents Juan José Lliso, enginyertècnic agrícola del Servei de Transferència i Tecnologia de laConselleria d’Agricultura; i MaríaCarmen Chinillach, Veterinariadel Servei de Gestió del Risc Alimentari de la Conselleria deSanitat. Dimarts a les 16.30 h en el Museu Comarcal. Seguidament,serà el moment d’inaugurar l’exposició Garrofera,l’ombra del Mediterrani ila Mostra de pintura de Torrent d’Art.


Laregidora de cultura, Susi Ferrer, ha assenyalat que “elnostre objectiu és reconèixer el treball dels nostres llauradors i el nostre patrimoni agrícola, com era, el què és hui i el que seràen un futur”.A més a més, Ferrer ha agraït als col·laboradors de la Setmana del’Agricultura, la Caixa Rural de Torrent, el Museu Comarcal del’Horta Sud i Eugeny Simó.


Laprogramació continua dimecres a les 19 h amb la presentació i taularedona Lagarrofera. Passat, present i futurd´aquestcultiu;una tertúlia per a donar importànciadel cultiu en el passat,situacióactual, possibilitats deprojecciódel sector, producteselaboratsa partir de les garrofes.Ambla col·laboració de RamónMerino,José Vilanova,Ponents:LluisFresquet i J. Simó “Cucala”, i com a moderador,LluisFresquet. I per a tancar la vesprada és realitzarà el taller devarietats de garrofes.


L’equadorde la setmana arribarà dijous a les 19 h amb la taula redona:Actualitatde l’agricultura valenciana. Els acords de lliure comerç,unaxarrada per a tractar els acords de lliure comerç. Sudàfrica,Egipte, Marroc iMERCOSUR;les conseqüències per al´agriculturavalenciana, alternativespera evitar la crisi i desaparició delsnostresllauradors.ParticiparanVíctor Martínez, directorde laCàtedrad’Estructures Agràries(UPV),CarlesPeris, SecretariGeneral de la Unió de Llauradors, CristòbalAguado, presidentde l’Associació Valenciana d´Agricultors

(AVA),i com a moderador PasqualMoreno.


Ales 20.00 h, els assistents podran participar en el taller de farinade garrofa; una activitatgratuïta amb places limitades, per la qual cosa, es el ticketss’arreplegaran en el museu a partir de les 19.30hores.


Lataula redona AgriculturaValenciana i ocupació. Reptes de FuturElsector agrari, oportunitatspera la ocupació, debatrà per la formació,professionalitzaciói regularització per a l’ocupació, la situació actual iperspectivesde futur.Amb els ponents:VitalGarcía-España Serra. Directorde l’Escola de Capatassos Agrícolas de Catarroja,Helena Cifre. Coordinadoratècnica de la Societat Espanyola d’Agricultura Ecològica ReginaMonsalve, presidentadel Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Graduats deValència i Castelló; VicentMuñoz, representantdel Consell Agrari de Torrent, Soniai Bernat, tècnics ACCO-MancoHorta Sud, EnriqueTorrent Medina,agricultorModera:ConxaMedina


Enacabar serà el torn del taller de cosmètica; una activitatgratuïta, i que com el taller anterior, els tiquets es repartiran almuseu a partir de les 19.30hores.


Elpúblic infantil també té cabuda en la programació de la Setmanade l’Agricultura amb una sèrie de tallers escolars durant elsmatins, que es realitzaran sobre alimentació saludable i agriculturasostenible. A més a més, dijous a les 19 h en la plaça Moralets,tindrà lloc el teatre ‘AiguaJocs, el cicle de l’aigua’,dirigida als xiquets i xiquetes.


Elpunt final el posara la visita ipassejadaper garroferars en producció i abandonats, vivers i magatzems degarrofes, garroferes monumentals i garroferes ornamentals. AmbFrancisco José Arnau i Lluís Fresquet.L’inscripcióprèvia s’ha de fer en el número 961 588 221.

Sobre el autor

REDACCIÓN
Lo más leído