Ir al contenido principal

Marian Val, confirmada com a candidata de Compromís a l’Alcaldia de Paiporta

L’actual vicealcaldessa i regidora de Reconstrucció rep el suport unànime de l’assemblea local amb l’objectiu de liderar la transformació del municipi després de la dana

Jorge Zaldivar
Marian Val serà la cap de llista de Compromís a Paiporta per primera vegada.
Marian Val serà la cap de llista de Compromís a Paiporta per primera vegada. // EPDA

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Compromís per Paiporta ha elegit per unanimitat a Marian Val com a candidata a l’Alcaldia per als pròxims comicis municipals de maig de 2027. Val, que es va presentar com a única aspirant davant la militància en l'assemblea celebrar esta setmana, assumix la capçalera de cartell amb el propòsit d'encapçalar "una nova majoria progressista" a la ciutat i accelerar la recuperació del terme.

Enginyera forestal de formació, Val ocupa des de juliol de 2025 la vicealcaldia i la Regidoria de Reconstrucció de Paiporta, data en què la formació valencianista va pactar la seua entrada en el govern local compartit amb el PSPV-PSOE per a impulsar la recuperació del municipi després de les inundacions d'octubre de 2024. Edil des de 2019, al llarg de la seua trajectòria municipal ha gestionat àrees com Joventut, Esports, Urbanisme i Medi Ambient, assumint la seua portaveu municipal el juny de 2025 en relleu de Pep Val.

Aposta per la transformació urbana i la sostenibilitat

Després de la seua elecció, la candidata va expressar l'honor que suposa encapçalar el projecte per a construir "una Paiporta més verda, més sostenible, més inclusiva i justa". En este sentit, Val va emfatisar que el procés de reconstrucció posterior a la barrancada representa "una oportunitat històrica per a convertir el poble en un referent de polítiques mediambientals valentes davant els reptes del canvi climàtic".

Així mateix, la dirigent valencianista va defensar la trajectòria de la seua formació durant la legislatura, tant des de l'oposició constructiva a l'inici del mandat com des de la responsabilitat executiva. Val va subratllar que la convivència en l'executiu local amb el grup socialista ha permés posar en marxa inversions per valor de més de 90 milions d'euros en actuacions a peu de carrer, destacant la rehabilitació de la xarxa de clavegueram, el Centre de Formació Ocupacional o la Llar de Jubilats.

Eix del projecte progressista per al pròxim mandat

Respecte a la proposta electoral per a 2027, Marian Val va assegurar que Compromís concorre a les urnes "a guanyar l'alcaldia i a governar amb responsabilitat, eficiència i la màxima transparència".

La candidata va concloure la seua intervenció remarcant que les prioritats del seu programa per a Paiporta continuaran centrades en la mobilitat sostenible, la lluita contra l'emergència climàtica, la igualtat social i la defensa dels serveis públics i de l'habitatge com a pilars fonamentals de la gestió municipal.

Sobre el autor

Jorge Zaldivar
JORGE ZALDIVAR

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído