Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
Els problemes d'aigua i les filtracions en algunes finques i zones de pineda del barri Moratall tenen els dies comptats. L'Ajuntament de la Pobla de Farnals ha iniciat este dijous les obres per a renovar de dalt a baix la séquia i el col·lector de sanejament del carrer Jaén, una actuació que s'allargarà durant tres mesos i que suposarà una inversió global que supera els 130.000 euros (sense IVA).
La intervenció naix de les alertes llançades pels mateixos veïns de la zona, que van detectar anomalies en el discórrer de l'aigua. A partir d'eixos avisos, els serveis tècnics municipals van introduir càmeres d'inspecció subterrànies en les canalitzacions per a diagnosticar el problema. L'examen va revelar un panorama crític: la séquia presentava deformacions, pèrdua de material i un gran tap de sediment format per branques, palla i restes vegetals arrossegats pel cabal. Just davall de la calçada, el col·lector de sanejament mostrava clivelles, pèrdua de forma i juntes deteriorades.
Substitució de 180 metres de canonades i registres
Davant la gravetat dels danys, el consistori ha descartat els pegats temporals i ha optat per una reconstrucció integral de les dues xarxes. En concret, se substituiran 106 metres de séquia des de la zona de les vies (a l'altura del carrer Juan XXIII) fins a la connexió amb el carrer València. Paral·lelament, es canviaran 77 metres de col·lector, reubicant els pous de registre i tornant a connectar totes les escomeses residencials.
El pressupost d'execució s'ha dividit en dos blocs principals: 81.894,97 euros per a la canalització de la séquia i 49.389,11 euros per a la xarxa de sanejament. Amb esta intervenció, l'executiu local dona continuïtat al pla de millora de les infraestructures subterrànies de Moratall, on l'any passat ja es va haver d'actuar d'urgència al carrer Mitja Galta per a resoldre un col·lapse similar.