Ir al contenido principal

Rafelbunyol fomenta l'ús dels transports alternatius

A través de la posada en marxa d'un projecte pilot, es pretén millorar i fomentar la mobilitat en el polígon amb l'ús de bicicletes i patinets elèctrics

?SunnerBOX?, els punts de recàrrega de bicicletes i patinets elèctrics.  EPDA
?SunnerBOX?, els punts de recàrrega de bicicletes i patinets elèctrics. EPDA

Lesregidories de Sostenibilitat Ambiental i Urbanisme de l'Ajuntament deRafelbunyol han posat en marxa un projecte pilot que fomentarà l'úsdels transports alternatius en la localitat amb l'ús d'energiatotalment neta, captada per panells fotovoltaics.

L'Ajuntamentde Rafelbunyol, en la seua aposta per la innovació i la protecciódel medi ambient, ha implementat un projecte pilot que millorarà lamobilitat, sobretot en el polígon, i fomentarà l'ús de bicicletesi patinets elèctrics.

Complintamb el seu compromís per la sostenibilitat del municipi, adquiritentre altres amb el “Pacto de Alcaldes”, Rafelbunyol hainstal·lat dos estacions o punts de recàrrega de bicicletes ipatinets elèctrics coneguts com a “SunnerBOX”.

Aquestspunts estan alimentats per un sistema de mòduls compostos per unaunitat que engloba un panell fotovoltaic i una bateria queemmagatzema l'energia captada a través del panell, sent l'energiaadquirida totalment neta.

Aquestesestacions de recàrrega estan situades, una al carrer Roll delColomer, enfront del Parc Ausiàs March i, una altra, al carrerQuadrat, en el recorregut biosaludable, ubicacions connectades ambzones adaptades per al transport amb bicicleta o patinet elèctric.

Encada mòdul SunnerBOX poden carregar-se simultàniament fins a 6patinets i, per a la seua seguretat mentre es carrega, disposend'arpes per a l'amarrament dels mateixos amb cadenat, tecnologia a laqual se suma la videovigilància, ja que han sigut situats en puntsque compten amb aquest control.

Unainversió en qualitat de vida que ha sigut possible gràcies a lesajudes concedides per l'IVACE per a millorar les infraestructures iserveis en el Polígon Industrial l’Horteta de Rafelbunyol.


Sobre el autor

REDACCIÓ
Lo más leído