Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
L'Ajuntament de Xàtiva ha acordat sol·licitar a la Generalitat Valenciana una ampliació de 686.434 euros en el pressupost destinat a les obres del futur Centre de Dia per a Persones amb Diversitat Funcional, així com una pròrroga del termini d'execució fins al 30 de novembre de 2026.
La decisió, aprovada durant el ple ordinari de juny, respon a la necessitat d'assumir l'increment dels costos de l'obra i garantir la finalització d'un projecte llargament reivindicat per les famílies de la ciutat. La nova planificació preveu que les obres concloguen a finals de novembre, que la declaració d'obra nova es tramite al desembre i que l'edifici siga cedit a la Generalitat abans d'acabar l'any.
D'altra banda, el ple va aprovar per unanimitat iniciar l'expedient perquè la Dansà del carrer Sant Josep, Carners i adjacents siga declarada Bé Immaterial de Rellevància Local. La proposta dona resposta a una reivindicació de l'associació festera del barri i pretén garantir la protecció d'una de les manifestacions tradicionals més antigues de la ciutat.
La dansà, que s'ha mantingut viva durant generacions, destaca pel seu valor patrimonial i pel paper que ha exercit en la vida social i cultural del barri, motiu pel qual l'Ajuntament vol impulsar la seua conservació i transmissió.
Les mocions posen el focus en les inversions, Rodalies i els serveis públics
El ple també va aprovar diverses mocions presentades pels grups municipals. Xàtiva Unida i PSPV van tirar endavant una proposta per reclamar a la Generalitat una major inversió a la ciutat en els pressupostos de 2026, argumentant l'existència de diversos projectes pendents i la necessitat d'impulsar noves actuacions a Xàtiva.
Els dos grups del govern municipal també van impulsar una iniciativa per demanar a l'administració autonòmica un major control sobre la informació alimentària i l'etiquetatge dels productes.
Per la seua banda, Xàtiva Unida va aconseguir el suport unànime de la corporació per exigir al Ministeri de Transports millores en el servei de Rodalies, especialment en les freqüències, els horaris i les infraestructures.
Així mateix, una moció presentada pel Partit Popular va rebre el suport de tots els grups per reclamar que l'aparcament del Centre d'Especialitats l'Espanyoleto puga ser utilitzat pel veïnat fora de l'horari d'activitat educativa.