Ir al contenido principal

Més carrils i millors connexions: així canviarà la xarxa viària d’Ontinyent i la Vall d’Albaida

La ronda sud encara la seua ampliació i la primera fase de la CV-60 ja està en marxa amb una inversió global de 325 milions d’euros

Judit
Més carrils i millors connexions així canviarà la xarxa viària d’Ontinyent i la Vall d’Albaida./ GVA
Més carrils i millors connexions així canviarà la xarxa viària d’Ontinyent i la Vall d’Albaida./ GVA

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La Generalitat avança en diverses actuacions destinades a millorar la mobilitat a Ontinyent i al conjunt de la Vall d’Albaida. L’ampliació de la ronda sud d’Ontinyent i el desdoblament de la CV-60 són dos dels principals projectes en marxa, amb l’objectiu d’augmentar la capacitat de les carreteres i millorar la connexió de la comarca amb la costa.

En el cas de la CV-81, coneguda com a ronda sud, la Generalitat ja compta amb una proposta d’adjudicació per al projecte d’ampliació. Segons ha explicat el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, l’adjudicació definitiva dels treballs es preveu per a les pròximes setmanes.

L’actuació contempla l’ampliació dels 3,7 quilòmetres pendents de duplicar, entre la rotonda del parc de bombers i la del poliesportiu. El tram passarà de comptar amb un carril per sentit a disposar de dos carrils en cada direcció, amb l’objectiu d’augmentar la capacitat d’una via que registra una intensitat mitjana de 22.185 vehicles diaris.

Un nou accés per Mesta

El projecte inclou també una segona actuació a l’entrada d’Ontinyent per Mesta, on es construirà una nova rotonda i s’adaptaran els ramals de l’enllaç. La intervenció busca facilitar la connexió directa entre la CV-81 i l’avinguda Daniel Gil i millorar la circulació en un dels principals accessos a la ciutat.

L’ampliació de la ronda sud pretén, a més, absorbir una major quantitat de trànsit i reduir la circulació per l’interior d’Ontinyent. La Generalitat vincula esta millora també a l’increment de desplaçaments que suposarà la posada en funcionament del nou hospital.

La CV-60, ja en obres

Mentrestant, l’ampliació de la CV-60 ja ha entrat en la primera fase. Les obres van començar al juny i inclouen una connexió ciclista entre Alfarrasí i Montaverner i la millora d’un camí agrícola a la Pobla del Duc, amb una inversió d’un milió d’euros.

El projecte general contempla el desdoblament de la carretera entre l’Olleria i Terrateig, una actuació que suposarà més de 250 milions d’euros. Els tres subprojectes previstos per a aquest tram, que sumen 23,6 quilòmetres, es troben en fase de supervisió, com a pas previ a la licitació de les obres del primer tram, entre Terrateig i Castelló de Rugat.

En conjunt, la Generalitat xifra en 325 milions d’euros la inversió prevista per al desenvolupament de la CV-60 en tota la seua extensió. L’objectiu és millorar una connexió considerada estratègica per a la Vall d’Albaida i facilitar la comunicació de la comarca amb la costa.

Sobre el autor

Judit
JUDIT JULIAN MEDINA

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído