Ir al contenido principal

Benimodo enfila ja la XXI edició dels Premis Literaris "Vicent Andrés Estellés" de Poesia i Narrativa Curta en Valencià

Podran optar als premis tots els alumnes de Segon Cicle de l'ESO, Batxillerat i Cicles formatius dels instituts de la Ribera

Cartell XXI edició dels Premis Literaris de Benimodo./EPDA
Cartell XXI edició dels Premis Literaris de Benimodo./EPDA

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Benimodoenfila ja la XXI edició dels Premis Literaris "Vicent AndrésEstellés" de Poesia i Narrativa Curta en Valencià. L’ajuntament haconvocat ja una nova edició d’un certamen que és un autèntic referent dins leslletres valencianes. Podran optar als premis tots els alumnes de Segon Cicle del'ESO, Batxillerat i Cicles formatius dels instituts de la Ribera. El certamentornarà a comptar amb un Premi Extraordinari Didín Puig, que s'atorgarà altreball de narrativa curta que, a criteri del Jurat, destaque per la seua gràcia,sarcasme, i ironia, aspectes molt característics de la manera de ser,d'expressar-se, i d'escriure de Didín Puig. Aquest premi pot coincidir, o no,amb els altres premis concedits de narrativa curta.

Segons l’alcalde, Paco Teruel: “Els premis literaris de Benimodo s’hanconvertit en un dels nostres trets més característics en els últims anys perquèrepresenten una cita sense símil arreu del territori valencià. Són uns premisespecials que promouen la lectura i l’escriptura entre els més joves i quepromouen la nostra cultura, la de tots i totes les valencianes, per rehabilitarl’homenatge als nostres insignes escriptors. Les lletres valencianes del futurpassen per Benimodo”.

Podran optar als premis tots els i les alumnes de segon cicle de l’ESO,batxillerat i cicles formatius dels instituts de la Ribera. S’estableix unaquantitat màxima de 2.300 € que es repartiran en primers premis de 500 €,segons premis de 300 € i tercers premis de 200 €, tant en la modalitatnarrativa curta com de poesia, mentre el premi de Didín Puig constarà de 300 €.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils a comptara partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial dela Província de València. Els participants podran presentar un màxim d’untreball per cadascuna de les modalitats de poesia i narrativa curta i les obresdeuran estar escrites en valencià i hauran de ser originals i inèdites, nohavent pogut ser guardonades i haver obtingut cap reconeixement a altrescertàmens literaris anteriors. L’extensió màxima serà de tres fulles impreses adoble espai per una cara, amb tipus de lletra Arial 12 i format DIN-A4. Elstreballs originals hauran de ser adjuntats a la sol·licitud de participació enel registre electrònic, o bé ser remeses a la següent adreça de correu electrònic:elena.mendoza@benimodo.es.

Tant les sol·licituds com els treballs hauran de ser presentats dins deltermini màxim previst en les presents bases, sent causa d'exclusió directa lapresentació extemporània de qualsevol d'ells. La presentació de la sol·licitud,que comporta l'acceptació de les Bases, es realitzarà davant el Registre del'Ajuntament i es formalitzarà en els models que s'incorporen com a Annex a lespresents Bases.

Sobre el autor

REDACCIÓ
Lo más leído