Ir al contenido principal

Festivitat de Sant Isidre i els Sants de la Pedra

Vicente Sanz, cronista oficial de Llombai
Reunió sobre la festivitat de Sant Isidre i els Sants de la Pedra.
Reunió sobre la festivitat de Sant Isidre i els Sants de la Pedra. // VICENTE SANZ VIÑUELAS

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

El passat 14 de maig va tindre lloc una reunió en el bar Barvi, per a parlar sobre la festivitat de Sant Isidre Llaurador i els Sants de la Pedra. Una festa en la que des de fa quatre anys s’han unit els alfarbins, llombaïns i catauïns per a celebrar conjuntament la festa dels llauradors. A dit sopar, presidit pel rector don Jhon Emir Dugarte, assistiren: Rocio Sabater i Miguel Sanz com a representants de la Comunitat de regants del pou de “la Nevera”; Antonio Conchell com a president del motor “Serra i plà”; Jose Salvador Cardete com a president de la cooperativa Coalmar (que uneix als pobles de Llombai i Alfarp); Carlos Climent com a president de la cooperativa de Catadau; Vicent Bartual com a regidor de l’Ajuntament de Llombai; José Escuder com alcalde de Catadau i president de la sèquia mare de Catadau; Vicent Bono i Eliseo Ruiz com a representants de la Societat Agrícola “la Cava-Covatelles”; Rafael Barberà com a president del pou “del Realet”; Pepe Sanz i Vicent Sabater com a representants de la Comunitat de regants “sèquia Alèdua-Mare” de Llombai; Vicent Flordelís com a representant del Pou de “la Milagrosa”; i Vicente Sanz Viñuelas com a cronista de Llombai.

En dita reunió es va acordar celebrar la festivitat de Sant Isidre i els Sants de la Pedra el diumenge 14 de juny, després de passar comunions i Corpus, i este any tindrà lloc en l’església de Sant Jaume Apòstol d’Alfarp. Es va parlar de dur a terme la benedicció de les noves obres en pro de l’agricultura, fer un esmorzar popular, organitzar la missa, encarregar un carro en cavalls per a dur als sants fins un punt i beneir els termes, contractar músics i organitzar un vi d’honor, així com la possibilitat d’encomanar-li al pintor alfarbí Vicent Flordelís la realització de dos quadres del Sants de la Pedra per a l’església.

Després de la reunió, els assistents soparen de bona gana i quedaren a l’espera de la preparació d’esta festivitat mancomunada, que pretén unir als llauradors del Marquesat, seguint la costum de continuar fent esta tradicional festa, la qual fins fa uns quants anys eren les festeres les encarregades de fer-la.

Sobre el autor

Vicente Sanz, cronista oficial de Llombai
VICENTE SANZ VIÑUELAS

Cronista oficial de Llombai

Ver biografía
Lo más leído