Ir al contenido principal

L’ocupació a Carlet resistix a pesar de la crisi de la pandèmia

L’Ajuntament de Carlet contracta 50 persones en l’últim trimestre de l’any, el 70 % dones

Resumen de datos
Resumen de datos

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

Carlet registra una de les millors respostes a lacrisi en l’ocupació a causa de la pandèmia. Mentre a la Comunitat Valenciana elpercentatge d’aturats ha augmentat al llarg de l’any (de gener a novembre) enun 16’8 %, a Carlet la desocupació sols ha pujat en un 1’3 % entre gener inovembre del 2020, de les 991 persones aturades a gener a les 1004 de novembre,tenint en compte els cicles de contractació de la campanya agrícola.L’alcaldessa de Carlet, Maria JosepOrtega, valora positivament estes dades « són dades esperançadores, ques’han de posar en contrast amb les dades sanitàries, és una equació difícil lasalut i l’economia, i el més prioritari és la salut, tot i que són bonesnotícies que Carlet patisca menys els efectes de la crisi».

L’Ajuntament de Carlet ha contribuït en l’últimtrimestre de l’any a reduir la taxa de persones aturades amb la contractació de50 persones, a través del Pla d’Ocupació Municipal i els distints programesd’ocupació de Labora (ECOVID, EMCORP, EMPUJU).

De les 50 contractacions de l’Ajuntament de Carlet, el71 % són dones, contribuint així a reduir l’atur femení a Carlet, el sector dela població més castigat per la falta de treball. La regidora d’ocupació, Lídia López, destaca que «ellsprogrames d’ocupació impulsats pel consistori, a més, contemplen alternativesper a totes les edats i nivells d’estudis,ja que hi ha contractacions tantper a persones acabades de llicenciar com per a aturats de llarga durada, aixícom el programa especial ECOVID que ha rescatat de l’atur les persones queperderen el seu treball a causa dels efectes de la pandèmia per la COVID-19.»

OCUPACIÓ I COMERÇ

El plaReactiva’t Carlet no sols ha contemplat inversions per a crear ocupació sinótambé ajudes directes als autònoms. Unes ajudes a les quals s’han acollit 147emprenedors de Carlet. El pla es complementa amb el programa municipal desuport a nous emprenedors que com cada any facilita la creació de novesempreses a Carlet.

Sobre el autor

REDACCIÓN
Lo más leído